Защо вашият бизнес не трябва да бъде във всички социални мрежи? 

Фокусираната и правилно насочена комуникация в социалните канали на брандовете носи много повече стойност, отколкото опитите вашата марка да е навсякъде.

 

В днешно време сме стигнали до такъв етап от дигитализацията на бизнеса и развитието на социалните мрежи, че да имаш присъствие там се превърна от нещо пожелателно в нещо задължително. Процесът за това се ускори благодарение на COVID-19, което принуди огромна част от бизнесите да преосмислят своите онлайн активности и така много от тях си създадоха уебсайтове, както и започнаха да създават онлайн съдържание в социалните мрежи.

Друго нещо пък, което тласна много бизнеси да разширят медийните си канали, беше популяризирането на TikTok. Тази социална мрежа за отрицателно време се превърна в гигант и лидер на пазара, с който всички останали трябва да се съобразят. Тези два колосални двигателя на промяната, обаче, доведоха до значително много неясни действия от страна на бизнеса, грешки и объркване на аудиторията. 

 

Без никаква ясна стратегия за създаване на съдържание и онлайн присъствие, доста брандове се втурнаха на гребена  на вълната. Това логично доведе до създаване на неясно и понякога излишно бранд съдържание, както и заливане на целевата аудитория с “море” от информация. Това показа нуждата на брандовете от ясно дефиниране на целите им в социалните мрежи, както и необходимост от конкретна комуникационна стратегия, придружена с познаване на основната целева аудитория на бизнеса. 

 

 

Могат да се обособят 5 основни групи от предимства / цели, които биха могли да са основен двигател на действие за създаване на съдържание и реклама в социалните мрежи:

 

  •  Изграждане на разпознаваемост на марката – чрез регулярно споделяне на информация на вашия бранд към целевата си аудитория те научават все повече неща за вас, асоциират ви с определени идентификатори, както и с увеличаването на броя интеракции с тях се увеличава шансът да бъдете запомнени. Това е основно предимство, търсено от всички бизнеси в социалните мрежи 
  • Комуникация и връзка с клиентите – социалните мрежи ни дават възможност много бързи и лесно да влизаме в разговор за марката. Да видим предпочитанията на нашите клиенти, както и да валидираме идеи, предложение и бранд концепции по много бърз, лесен и достъпен начин. 
  • Повишаване на приходите от продажби – това е ясна цел на всеки един бизнес, която може да бъде осъществена по много начини, главно чрез реклама и правилна комуникация, но често ако тя е прекалено агресивна или не се дава добавена ясна и измерима стойност за крайният потребител, то тя не бива ефективно изпълнена. 
  • Подобряване на SEO-то на уебсайта на бранда – всеки един човек, който кликне на линк, пост, ангажира се с публикация подпомага изграждането на редица линкове и действия с вашия сайт. Това помага за повишаване на доверието и релевантността на уебсайта ви и така той се разпознава по-лесно от търсачката на Google. 
  • Събиране на данни за вашите клиенти – онлайн комуникацията и ангажираността на аудиторията в социалните мрежи може да ни даде изключително полезни данни, които могат да се използват в бъдеще, като започнем от имейли и телефони, които хората оставят доброволно, през ремаркетинг данни, чрез които разбираме потребителското им поведение, което можем да използваме, за да ги таргетираме по-прецизно. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст