
Австралийски милионер похарчи 123 000 долара за най-скъпия самолетен билет в историята
Зад това обаче стои проява на филантропия
Пекарни, бръснарници, автосервизи и магазини. Колко трудно е да продадете бизнеса си?
Малките предприятия като пекарни, бръснарници, автосервизи и магазини на ъгъла често са изправени пред значителни предизвикателства, когато става въпрос за намиране на купувач. Тези бизнеси, обикновено за разлика от големите фирми, които позлват M&A консултанти се опитват да се продадат като се листнат на специализирани сайтове. И в България има няколко такива. Причината за този неуспях са следните:
Управленската бариера
За разлика от по-големите компании с установени мениджърски екипи, малките фирми обикновено се управляват от техните собственици, които играят практическа роля в ежедневните операции. Собственикът може да се справи с всичко - от обслужване на клиенти и управление на инвентара до маркетинг и счетоводство. Това създава значителна пречка за потенциалните купувачи. Инвеститор, който търси пасивен поток от доходи, бързо ще разбере, че такъв бизнес изисква активно участие, което го прави несъвместим с техните очаквания.
Лайфстайл бизнес
Много малки предприятия са по същество бизнеси, свързани с начина на живот. Те са предназначени да осигурят на собственика устойчив доход и чувство за цел, вместо да се разрастват във високодоходно предприятие. За купувача това означава да влезе в обувките на собственика и да приеме неговия начин на живот. Това ниво на ангажираност може да бъде обезсърчително, особено ако на потенциалния купувач му липсва опит или страст към индустрията.
Ограничени опции за изход
Реалността за много собственици на малък бизнес е, че тяхното предприятие може да не намери купувач. Това е особено вярно, ако бизнесът разчита в голяма степен на личните умения или взаимоотношения на собственика. В такива случаи собствениците имат две основни възможности:
Собствениците на малък бизнес трябва да планират стратегията си за излизане много предварително. Разбирането на пазара и признаването на потенциалните предизвикателства може да им помогне да имат реалистични очаквания. Независимо дали включва предаване на бизнеса на следващото поколение или подготовка за ликвидация, проактивното планиране е от ключово значение за навигирането в този сложен преход.
Зад това обаче стои проява на филантропия
БНБ ще внесе 800 млн. лв. в бюджета тази година
Какво представляват те?