Изкуствен интелект помага на вашата компания да реши дали да ви съкрати

Технологии

Той знае дори кога ще напуснете работа

AI може да не вземе работата ви скоро, но компаниите вече го използват, за да им помогнат да решат кого да съкратят.

Това показва проучване на Capterra от ноември сред 300 специалисти по човешки ресурси в САЩ, което установява, че 98% от анкетираните планират да използват софтуер и алгоритми, за да им помогнат да вземат решения за съкращения през 2023 г.

Докато много компании имат достъп до широк набор от данни за служителите – включително информация за присъствието на служителите, заплащането и опита – ръководителите по човешки ресурси казаха, че данните за „умения“ и „производителност“ най-вероятно ще бъдат използвани при решение за съкращаване, като 70 % от лидерите, казват, че всеки от тях ще бъде взет под внимание, съобщава Insider.

Снимка: iStock

Въпреки че не са посочени в проучването, данните за уменията и представянето могат да варират до по-сложни "резултати за производителност", които могат да измерват толкова малки детайли, колкото колко време работниците използват имейлите си или кой има камера по време на срещи.

От стартирането си през ноември Chat GPT и свързаните с него инструменти завладяха света и това доведе до спекулации относно това дали AI ще замени работниците и ще застраши сигурността на работните места на американците. Не е ясно колко компании използват AI инструменти, когато извършват прегледи на ефективността, но някои служители казват, че са загрижени за това.

Въпреки че компаниите не питат Chat GPT кого да съкратят, изкуственият интелект вече е добре установен в много отдели по човешки ресурси.

В продължение на много години компаниите използват AI за обработка на автобиографии, провеждане на интервюта и оценка на кандидати. През изминалата година, когато недостигът на работна ръка на моменти затрудняваше намирането на таланти, много отдели по човешки ресурси са търсили отделни предимства само през системите си с изкуствен интелект.

Снимка: iStock
Amazon и Goldman Sachs, например, са използвали платформата за наемане на служители HireVue, за да провеждат повече видео интервюта. AI на платформата също е използван за оценяване и оценка на кандидати въз основа на умения за решаване на проблеми и комуникация.

JP Morgan, например, е използвала вътрешна система на компанията, която предоставя данни за дейностите на служителите на работното място, включително колко време прекарват в разговори в Zoom и какво правят на мобилните си телефони, предоставени им от компанията.

Докато американските компании обикновено имат право да наблюдават служителите, законността на някои практики е поставена под въпрос.

Съобщава се, че през 2017 г. Amazon е спрял да използва инструмент за наемане на работа с изкуствен интелект, за който установява, че показва пристрастия към кандидат-жени.

AI дори е бил използван за „предсказуемо изтощение“, като помага на компаниите да предвидят кои служители е най-вероятно да напуснат. Ако една компания не се отнася добре със служителите от малцинствата, например, и много от тях напуснат, AI може да предвиди, че е вероятно и други малцинства също ще напуснат. И това потенциално може да изложи тези служители на по-висок риск по време на следващия кръг от съкращения.

Снимка: iStock

Отчасти поради тези опасения, само 47% от ръководителите на човешки ресурси, анкетирани от Capterra, казват, че се чувстват „напълно комфортно“ да използват AI за вземане на решения за съкращения.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст