Шанс за България в Шенген: Какви са ползите?
На 12 декември се очаква да има решение за влизането на България и по суша
Компанните са все по-осъзнати в действията си спрямо природните ресурси (ЧАСТ 1)
За по-малко от 50 години сме изгубили 68% от гръбначните животни на земята в следствие на обеззалесяване, урбанизация и нарушаване на естествената саморегулация на екосистемите.
Всички сме част от тях – и обществото, и бизнесът. Все повече компании осъзнават своята отговорност и поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа.
Сред тях е и Mastercard, която движи множество инициативи срещу промените в климата.
„Компаниите пренаредиха приоритетите си, но за това допринесе и пандемията от COVID – хората проявяват все по-голям интерес към собствения им принос и ефект върху природата и нейните ресурси“, казва Найден Маречков, директор „Развитие на продукти“ в Mastercard.
Експертът сподели какви политики прилага неговата компания и как са внедрени т. нар. ESG показатели в глобалната мрежа.
Подготовката на Mastercard започва преди години. Технологичният лидер работи от години за дигитализация на икономиките по света с цел създаване на трайни решения.
Компанията вече е осъзнала трансформацията в банковата индустрия, в която дигиталните процеси и услуги са все по-предпочитани от потребителите.
Голяма част от служителите вярват, че компаниите трябва да поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа и бизнес, а процентът е чувствително по-висок сред младите хора.
Новото поколение има различно отношение и възприятие към това дали един бизнес е екологичен и със социална насоченост и ако това поколение се почувства излъгано, то е много склонно да смени въпросния бранд с някой друг, който отговаря на техните възприятия.
Темите, които са приоритетни, са свързани с намаляването на отпадъците, редуцирането на пластмасата и неекологичните опаковки, както и замърсяването на въздуха и водите.
„За да бъде един бизнес устойчив, той трябва да допринася за позитивното влияние върху околната среда. Затова и компанията ни се ангажира с множество дейности срещу промените в климата и подпомага усилията за достигане на нулеви емисии до 2040 г.“, обясни Маречков.
Планът за действие включва намаляването на въглеродните емисии в бизнес дейностите на компанията и засилването на усилията към декарбонизация на нейната верига за доставки.
Изключително важен компонент от ESG политиките е и социалната среда. Една компанията е успешна по този показател, когато трансформира отношението си към производството на своите продукти, както и към служителите си, но и към крайните клиенти, така че те да бъдат част от процеса.
„Знанието за това какъв е ефектът от действията ни върху околната среда е изключително важно. Когато имаме осъзнато поведение за потреблението или за нещо друго, ние можем да взимаме информирани решения“, казва Маречков.
Екосистемата на Mastercard е изключително голяма и служителите са огромен компонент от нея. От другата страна са и крайните клиенти, които са включени в платежните системи, а компанията има голяма партньорска мрежа по целия свят, която участва активно в решенията за бъдещето.
ESG измерителите са вече факт, въпреки че не малко бизнеси започват да ги прилагат тепърва. Темата обаче ще бъде все по-сериозен фактор, с който компаниите ще трябва да се съобразяват. И тези които са внедрили по-бързо политиките, ще бъдат и по-успешни.
На 12 декември се очаква да има решение за влизането на България и по суша
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Тези градове са отлични в насърчаването на положителен баланс между работа и личен живот