1 USD
1.80827 BGN
Петрол
Bitcoin
$69,851.8

Какво и колко ще ни струва да правим зелени политики?

Какво и колко ще ни струва да правим зелени политики?

В новия епизод на Бизнес Видео Подкаст гостува експертът по зелени политики и околна среда Георги Стефанов

Борбата срещу климатичните промени е темата на глобално ниво, която вече няколко десетилетия консолидира лидерите, бизнеса и научната общност за активни действия, а всяка криза засилва фокуса върху зелената трансформация.

Това каза в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст Георги Стефанов, експерт по зелени политики и околна среда.

„Човечеството върви активно в тази посока, Европа е лидер и България като част от европейския икономически блок е длъжна да не изостава в процесите“, коментира експертът.

Страната ни има предимства, от които може да се възползва, тъй като Зелената сделка, например, не е насочена единствено в енергетиката, но и в други области, в които можем да се развиваме.

Koмпaниитe тепърва ще усетят peшeниятa oт Зeлeнaтa cдeлĸa. Ще има регулации пo oтнoшeниe нa пpoизвoдcтвo и oтпaдъци, ще бъдат наложени промени, които да не са във вреда на околната среда.

„Новият подход, който ще засегне и страната ни, е, че първо ще трябва да се извършват обещаните реформи, след което да получаваме средства. Това е предизвикателство пред страната ни“, каза Стефанов.

Бългapcĸият бизнec ще трябва да промени парадигмата си за правене на бизнес. Големите компании вече прилагат нови подходи и са наясно, че ако не претърпят трансформации, могат да изпаднат от икономиката. Българският бизнес вече пренасочва инвестиции и създава партньорства за приличане на капитал за прилагане на политики за екологична отговорност.

Когато знаем какви са дългосрочните цели и амбиции, когато използваме добре финансовите инструменти и националните специфики, и персонализираме нуждите на българската икономика и общество, следва дисбалансите, които виждаме, да бъдат превърнати във възможност.

Бизнесът е този, който трябва да положи усилия, за да задоволи както производството си, така и критериите за опазване на околната среда, но той трябва да инвестира и в промяна на мисленето в обществото.

„След като Общността има изисквания към бизнеса и компаниите ще променят изискванията си към клиентите, с които работят“, обяснява експертът.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии