Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
В новия епизод на Бизнес Видео Подкаст гостува експертът по зелени политики и околна среда Георги Стефанов
Борбата срещу климатичните промени е темата на глобално ниво, която вече няколко десетилетия консолидира лидерите, бизнеса и научната общност за активни действия, а всяка криза засилва фокуса върху зелената трансформация.
Това каза в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст Георги Стефанов, експерт по зелени политики и околна среда.
„Човечеството върви активно в тази посока, Европа е лидер и България като част от европейския икономически блок е длъжна да не изостава в процесите“, коментира експертът.
Страната ни има предимства, от които може да се възползва, тъй като Зелената сделка, например, не е насочена единствено в енергетиката, но и в други области, в които можем да се развиваме.
Koмпaниитe тепърва ще усетят peшeниятa oт Зeлeнaтa cдeлĸa. Ще има регулации пo oтнoшeниe нa пpoизвoдcтвo и oтпaдъци, ще бъдат наложени промени, които да не са във вреда на околната среда.
„Новият подход, който ще засегне и страната ни, е, че първо ще трябва да се извършват обещаните реформи, след което да получаваме средства. Това е предизвикателство пред страната ни“, каза Стефанов.
Бългapcĸият бизнec ще трябва да промени парадигмата си за правене на бизнес. Големите компании вече прилагат нови подходи и са наясно, че ако не претърпят трансформации, могат да изпаднат от икономиката. Българският бизнес вече пренасочва инвестиции и създава партньорства за приличане на капитал за прилагане на политики за екологична отговорност.
Когато знаем какви са дългосрочните цели и амбиции, когато използваме добре финансовите инструменти и националните специфики, и персонализираме нуждите на българската икономика и общество, следва дисбалансите, които виждаме, да бъдат превърнати във възможност.
Бизнесът е този, който трябва да положи усилия, за да задоволи както производството си, така и критериите за опазване на околната среда, но той трябва да инвестира и в промяна на мисленето в обществото.
„След като Общността има изисквания към бизнеса и компаниите ще променят изискванията си към клиентите, с които работят“, обяснява експертът.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови