Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
За „бизнеса като кауза и каузата като бизнес“ ни разказват основателите на приложението Джейн Димитрова и Велин Керков (ЧАСТ 1)
Над 100 килограма… Това е средното количество годна за консумация храна, което един европеец е изхвърлил само по време на пандемията през 2020 г.
Впечатляващите статистики на разхищение карат Джейн Димитрова още като студентка в Италия да започне да използва местно приложение за намаляване на отпадъците от храна и хранителни продукти. Цената се оказва бонус!
„Бях студентка с ограничено време и бюджет и това беше перфектното решение за мен, тъй като всеки ден успявах да си купя храна, която е с намаление и е сготвена. Обикновено имаше оферти за обяд и за вечеря“, разказва тя.
Съвсем скоро след това Джейн започва работа, в компанията, чието приложение използва, и близо 2 години е част от екип „Продажби“. С идването на COVID-19 обаче ѝ се налага да се прибере в България и разбира, че на нашия пазар няма нищо подобно. Тя бързо разбира, че няма как да се справи сама с толкова ангажиращ и сложен проект и започва търсенето на програмист, който да го реализира.
Преди година и половина Джейн влиза в офиса на IT компанията на Велин Керков, за да търси съмишленици, които могат да осъществят идеята ѝ и на практика и да разработят приложението. Керков обаче остава толкова впечатлен от проекта, че двамата решават да работят заедно в развитието на този бизнес.
Не толкова лесно начало
В началото и двамата съчетават Foodоbox с по още едно работно място, но с времето разбират, че идеята им изисква фокус и цялостно посвещаване.
„Foodоbox е много повече от работа от 9 до 17:00. Като всяка една стартираща компания се изисква от нас да правим нещо нон-стоп. Понякога има проблем с приложението, с технологията, в процесите, недостатъчно пари или клиенти. Това изисква нашето внимание 24/7“, казва Велин Керков.
Днес Джейн споделя, че Foodоbox не е само бизнес, който изкарва пари, но има и страхотна кауза, която стои зад него и така започва всичко…
Как работи?
Foodоbox е мобилно приложение, в което крайният потребител може да види кои ресторанти и пекарни, сладкарници и магазини около него предлагат годна и вкусна храна, но заради различни обстоятелства не е била продадена по време на работния ден и трябва да се бракува.
Тази храна вече се предлага с поне 40% отстъпка, а клиентите поръчват кутия изненада от мястото, което са избрали без да са точно наясно какво има в нея, но са избрали дали тя да бъде обяд, вечеря или десерт.
Отскоро като партньор в приложението се присъединява дори кучешка пекарна.
Храната все още няма доставка и трябва да се вземе на място от избраната локация. Обикновено, това се случва в късния следобед или малко преди затварянето на ресторанта. Всички часове са упоменати в приложението, когато се извършва поръчката.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови