1 USD
1.79731 BGN
Петрол
Bitcoin
$69,139.2

Тази грешка води много успешни хора до бърнаут

Тази грешка води много успешни хора до бърнаут

Какво е токсична продуктивност и как да я преборим

 

"Един студент по медицина веднъж ми призна, че ако не е на ръба на срива, се чувства сякаш не работи достатъчно усилено. Изпълнителен директор ми каза, че чакането да вземе децата си от училище я кара да се чувства паникьосана, сякаш губи ценно време. Софтуерен инженер сподели, че понякога пропускат хранене от страх да не изостанe с работата си. Като инструктор по психология в Харвардското медицинско училище и терапевт, който лекува тревожност и депресия, съм се сблъсквал с много хора, които показват тези и други признаци на токсична продуктивност", споделя д-р Натали Датило.

Какво е токсична продуктивност?

Производителността става токсична, когато чувствате натиск да сте продуктивни по всяко време и давате приоритет на вечния си списък със задачи за сметка на вашето благополучие.

Въпреки че не е действителна диагноза, това мислене може да повлияе на вашето физическо и психическо здраве, като в някои случаи води до тревожност, депресия, прегаряне, безсъние или проблеми със самочувствието, пише make it.

Ето пет признака, че сте попаднали в капана на токсичната продуктивност – и какво да правите по въпроса:

През цялото време сте в движение

Хората ми казват, че имат чувството, че времето никога не стига и че непрекъснато бързат да стигнат до следващото нещо. Те могат само да забавят темпото или да се отпуснат, след като всичко е направено.

Това фалшиво усещане за неотложност може да ви накара да се чувствате тревожни, тъй като частта от мозъка, отговорна за откриването на заплахи, усеща неотложността и погрешно тълкува сигнала като „опасност“, активирайки реакция на борба или бягство.

Какво да направите по въпроса: Опитайте проста техника за пейсинг. Повтаряйте си „забавете“ като мантра за минута или две. След това отделете време за всяка дейност и се съсредоточете върху дишането (пет секунди навътре, пет секунди навън).

Правенето на това в продължение на три до пет минути може да помогне за справяне с безпокойството и да сведе до минимум усещането за неотложност.

Чувствате се виновни или се срамувате, че не сте свършили достатъчно

Токсичната продуктивност има много общо с това, което чувствате, когато не сте отметнали нещата- като вина, когато смятате, че е трябвало да направите нещо, което не сте направили, и срам, когато вярвате, че каквото и да сте направили, не е достатъчно добро.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии