Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Все повече бизнеси осъзнават своята отговорност и поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа
В последната седмица от 2022 г. екипът на businessnovinite.bg е подготвил специална селекция от вдъхновяващи истории на хора и компании, които са сериозно ангажирани с ESG политиките и имат отношение към борбата срещу климатичните промени.
За „бизнеса като кауза и каузата като бизнес“ разказват в дигиталната ни поредица и основателите Foodobox Джейн Димитрова и Велин Керков.
Над 100 кг. - това е средното количество годна за консумация храна, което един европеец е изхвърлил по време на пандемията от коронавирус през 2020 г.
Впечатляващите статистики на разхищение карат Джейн Димитрова още като студентка в Италия да започне да използва местно приложение за намаляване на отпадъците от храна и хранителни продукти. Цената се оказва бонус!
„Бях студентка с ограничено време и бюджет и това беше перфектното решение за мен, тъй като всеки ден успявах да си купя храна, която е с намаление и е сготвена. Обикновено имаше оферти за обяд и за вечеря“, разказва тя.
Съвсем скоро след това Джейн започва работа в компанията, чието приложение използва, и близо 2 години е част от екип „Продажби“. С идването на COVID-19 обаче ѝ се налага да се прибере в България и разбира, че на нашия пазар няма нищо подобно.
Осъзнава, че няма как да се справи сама с толкова ангажиращ и сложен проект и започва търсенето на програмист, който да го реализира. Животът я среща с Велин Керков, който се впечатлява от проекта и решава да работи заедно с нея.
За тях Foodobox е много повече от работа от 9 до 17 ч. Тяхното внимание върху компанията е 24/7, защото това не е просто бизнес, а бизнес с кауза, зад която застават.
Foodobox е чудесен пример за компании, които се ангажират с каузи. Все повече бизнеси осъзнават своята отговорност и поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа.
Сред тях е и Mastercard, която движи множество инициативи срещу промените в климата.
„Компаниите пренаредиха приоритетите си, но за това допринесе и пандемията от COVID – хората проявяват все по-голям интерес към собствения им принос и ефект върху природата и нейните ресурси“, казва Найден Маречков, директор „Развитие на продукти“ в Mastercard.
Подготовката на Mastercard започва преди години, когато технологичният лидер започва да работи по посока дигитализация на икономиките по света с цел създаване на трайни решения.
Компанията вече е осъзнала трансформацията в банковата индустрия, в която дигиталните процеси и услуги са все по-предпочитани от потребителите.
Голяма част от служителите вярват, че компаниите трябва да поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа и бизнес, а процентът е чувствително по-висок сред младите хора.
Новото поколение има различно отношение и възприятие към това дали един бизнес е екологична и със социална насоченост и ако това поколение се почувства излъгано, то е много склонно да смени въпросния бранд с някой друг, който отговаря на техните възприятия, категоричен е експертът.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови