1 USD
1.80844 BGN
Петрол
74.95 $/барел
Bitcoin
$83,391.8

businessnovinite.bg с празнично издание за ESG политиките (ЧАСТ 2)

Все повече бизнеси осъзнават своята отговорност и поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа

В последната седмица от 2022 г. екипът на businessnovinite.bg е подготвил специална селекция от вдъхновяващи истории на хора и компании, които са сериозно ангажирани с ESG политиките и имат отношение към борбата срещу климатичните промени.

За „бизнеса като кауза и каузата като бизнес“ разказват в дигиталната ни поредица и основателите Foodobox Джейн Димитрова и Велин Керков.

Над 100 кг. - това е средното количество годна за консумация храна, което един европеец е изхвърлил по време на пандемията от коронавирус през 2020 г.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Впечатляващите статистики на разхищение карат Джейн Димитрова още като студентка в Италия да започне да използва местно приложение за намаляване на отпадъците от храна и хранителни продукти. Цената се оказва бонус!

„Бях студентка с ограничено време и бюджет и това беше перфектното решение за мен, тъй като всеки ден успявах да си купя храна, която е с намаление и е сготвена. Обикновено имаше оферти за обяд и за вечеря“, разказва тя.

Съвсем скоро след това Джейн започва работа в компанията, чието приложение използва, и близо 2 години е част от екип „Продажби“. С идването на COVID-19 обаче ѝ се налага да се прибере в България и разбира, че на нашия пазар няма нищо подобно.

Осъзнава, че няма как да се справи сама с толкова ангажиращ и сложен проект и започва търсенето на програмист, който да го реализира. Животът я среща с Велин Керков, който се впечатлява от проекта и решава да работи заедно с нея.

Какво се крие в кутиите на Foodobox?

За тях Foodobox е много повече от работа от 9 до 17 ч. Тяхното внимание върху компанията е 24/7, защото това не е просто бизнес, а бизнес с кауза, зад която застават.

Foodobox е чудесен пример за компании, които се ангажират с каузи. Все повече бизнеси осъзнават своята отговорност и поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа.

Сред тях е и Mastercard, която движи множество инициативи срещу промените в климата

„Компаниите пренаредиха приоритетите си, но за това допринесе и пандемията от COVID – хората проявяват все по-голям интерес към собствения им принос и ефект върху природата и нейните ресурси“, казва Найден Маречков, директор „Развитие на продукти“ в Mastercard.

Подготовката на Mastercard започва преди години, когато технологичният лидер започва да работи по посока дигитализация на икономиките по света с цел създаване на трайни решения.

Компанията вече е осъзнала трансформацията в банковата индустрия, в която дигиталните процеси и услуги са все по-предпочитани от потребителите.

Голяма част от служителите вярват, че компаниите трябва да поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа и бизнес, а процентът е чувствително по-висок сред младите хора.  

Новото поколение има различно отношение и възприятие към това дали един бизнес е екологична и със социална насоченост и ако това поколение се почувства излъгано, то е много склонно да смени въпросния бранд с някой друг, който отговаря на техните възприятия, категоричен е експертът.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук