1 USD
1.81684 BGN
Петрол
Bitcoin
$67,746.4

Ана Уинтор - дяволът носи Prada и тъмни очила

Блясък

Главната редакторката на Vogue е една от най-успешните жени в модния бизнес

Преди излизането на "Дяволът носи Прада", Анна Уинтур беше известна най-вече сред хората от света на модата. Но след като всички видяхме Миранда Пристли, чиито образ беше базиран на Уинтур, милиони хора разбраха за главния редактор на Vogue. Но това беше само филм, реалният живот е много по-интересен, пише brightside.me.
 
Смята се, че главният редактор на Vogue Анна Уинтур е една от най-влиятелните фигури в света на днешната мода. Тя е известна с безупречния си стил, професионализъм и перфекционизъм.

Снимка: Getty Image
Анна е родена в Лондон през 1949 г. Баща й е редактор на вестник, а майка й се занимава с обществена дейност. Докато Анна учи в училище, тя често протестира срещу дрескода, защото не иска да носи училищна униформа. Например, тя харесвала къси поли и дори отрязала полите, които имаше. Освен това на 14-годишна възраст тя има къса прическа, която все още е част от нейния имидж. И така, тя не е сменяла прическата си от близо 60 години.

На 15-годишна възраст тя започва да се среща с по-възрастни мъже с добри връзки. За кратко била свързана с Пиърс Пол Рийд, тогава на 24. Когато е на 16, тя решава да не учи в колеж, а вместо това да се занимава с модна журналистика. Малко след това нейн приятел й намери работа в собственото си списание. И това е началото на нейната невероятна кариера.

Известно време тя работи в редакциите на модни списания в Лондон, използва иновативен подход при писане на статии, но в един момент решава да напусне Англия и се премества в Ню Йорк. Скоро Уинтур става асистент редактор в Harper’s Bazaar. Но идеите й за снимките в списанието водят до това, че главният редактор я уволнява 9 месеца по-късно.

Снимка: Getty Image
Анна стана един от първите редактори, които започнаха да канят филмови звезди на кориците на списанията. Тя осъзнала, че това повишава продажбите. По-късно тази тенденция беше подета от почти всички останали списания.

Уинтур винаги е искала да работи във Vogue. Един ден нейна бивша колежка й уредила интервю с главния редактор на Vogue Грейс Мирабела, което завършило с това, че Уинтур казала на Грейс, че иска нейната работа.
 
В крайна сметка Анна започва работа във Vogue. Тя смятала, че списанието е станало скучно и остаряло, така че започнала да променя концепцията му много. Анна не обсъждала много от решенията си с редактора, което, разбира се, доведело до известно напрежение между тях. За да бъдат избегнати сериозни проблеми и конфликти, Уинтур е назначена за главен редактор на британския Vogue и се завръща в Лондон.

Когато получила новата работа, тя сменила веднага много служители и показала ново ниво на контрол, което й спечели прякора "Ядрената Уинтор". 10 месеца по-късно тя става главен редактор на американския Vogue. Това беше така, защото Vogue започна да губи позиции пред американското издание на Elle. Първото нещо, което Анна направила, било да промени стила на кориците. Преди имало модели в наистина скъпи дрехи, които позирали в специални ателиета. Уинтур решила, че е по-добре да направи снимките навън и да наеме по-малко известни модели. Тя също започнала да смесва евтини дрехи с висша мода.

Снимка: Getty Image
И така, корицата на първия брой, за който Уинтур отговаря, била революционна за 1988 г. Тя включвала снимка на 19-годишната Михаела Берку в чифт избелели дънки за 50 долара и украсено със скъпоценни камъни яке от Кристиан Лакроа на стойност 10 000 долара. 
 
Въпреки лудия си работен график, Анна не пренебрегна личния си живот. През 1984 г. тя се омъжва за детския психиатър Дейвид Шафър, от когото има 2 деца. Синът им завършва Оксфордския университет и става лекар, а дъщеря им завършва Колумбийския университет и дори пише колонки за The Daily Telegraph. През 2018 г. дъщеря й се омъжва за родения в Италия режисьор Франческо Карозини, син на главния редактор на Vogue Italia Франка Соцани.
 
През 1999 г. Уинтур се развежда с първия си съпруг. Вестниците твърдят, че това е заради връзката й с инвеститора Шелби Браян.

През годините Уинтур се превърна в една от най-влиятелните личности в света на модата, определяйки тенденциите и откривайки нови имена. Например, благодарение на нея Джон Галиано започва работа за Christian Dior. Тя убеждава Brooks Brothers да наемат сравнително неизвестния Том Браун.

През 2005 г. нейната заплата е 2 милиона долара годишно. Освен това тя получава няколко привилегии, като Mercedes S-Class с шофьор (както в Ню Йорк, така и в чужбина), надбавка от 200 000 долара за пазаруване и апартамент Coco Chanel в хотел Ritz Paris, докато посещава европейски модни ревюта. Тя също така получава безлихвен заем от 1,6 милиона долара, за да закупи градската си къща. Към момента състоянието й се оценява на 50 милиона долара.
 
Анна Уинтур стана световноизвестна след публикуването на книгата „Дяволът носи Прада“. Тя е написана от нейната бивша асистентка Лорън Вайсбергер. В романа героинята има много общо с Анна: тя е британка, има 2 деца, властна е и обича да поставя трудни за постигане цели на колегите си. Авторката каза, че е основала героя не само на собствения си опит, но и на опита на своите приятели. Уинтур отрича да има нещо с образа от книгата.

Филмът по книгата излезе през 2006 г. и беше наистина успешен. Уинтур присъства на премиерата, нарочно облечена в Prada. 
 
Анна често е описвана като емоционално дистанцирана жена, която е студена дори с приятелите си. Тя също е критикувана, че кара всички да отговарят на нейните стандарти. 

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии