Фрази, които успешните хора използват, за да бъдат забелязани

Добрите комуникатори знаят правилата за въздействие

 

Случвало ли ви се е да седите на среща и да се чудите защо имате чувството, че само двама или трима души доминират в целия разговор? Тези по-шумни колеги обикновено говорят първи, споделят какво мислят и заемат по-голямата част от времето на срещата. Преди да се усетиш, срещата е приключила, а ти не си казал нищо.

"Като експерт по глобални комуникации работя с много умни и талантливи хора. Дори сред тези квалифицирани и способни професионалисти най-голямото разочарование, което чувам, звучи по следния начин: „Работя усилено и давам много в работата си, но все още не чувствам, че ме забелязват за усилията ми, камо ли да ме възнаграждават с повишения или други възможности. Защо?!”, споделя Джесика Чен, експерт по глобални комуникации, основен лектор и бивш телевизионен журналист, носител на награда „Еми“.

В новата ми книга „Умни, не шумни: Как да бъдете забелязани на работа“ уча професионалистите как да отключат по-големи възможности, като наблягатна важното умение - комуникацията. Не става въпрос да бъдете настоятелни, доминиращи или агресивни, ако това не е вашият стил. Става дума за това да сте преднамерени и умни, така че когато се включите, хората да ви слушат, казва тя, цитирана от Make it.

Ето пет фрази, които най-успешните хора използват всеки ден, за да им помогнат да бъдат забелязани и да напреднат.

„Чувам какво казваш“

Брилянтните комуникатори знаят, че за да могат хората да слушат тях и техните идеи, първо трябва да накарат другите хора да се почувстват чути.

Ако сте на среща и искате да се включите, вместо просто да кажете набързо какво мислите, потенциално прекъсвайки хората, слушайте ги внимателно и изчакайте да приключат да говорят.

След това предварете коментарите си с „"Чувам и разбирам какво казвате“.

Тези думи ще покажат на човека, че признавате него и неговите мисли, дори ако имате противоположна гледна точка. 

„Вълнувам се от това“

Хората вземат решения, като използват както логика, така и емоции. Те обаче са много по-склонни да запомнят и да бъдат убедени от истории, отколкото само от факти. Както се казва, те са по-склонни да запомнят как сте ги накарали да се почувстват, отколкото това, което сте казали.

За да бъдете интелигентен комуникатор, използвайте емоцията и включете истории в говоренето си. Това означава да използвате думи като „развълнуван“, за да привлечете подкрепа. Усмихвайте се, когато говорите, или повдигнете вежди, за да увеличите въздействието. Когато сигнализирате за спешност, използвайте думи като „притеснен“ и „загрижен“ в низходящ тон, за да прожектирате сериозност.

Помогнете на хората да почувстват това, което чувствате вие, като използвате вашите думи, език на тялото и тон на гласа. Ако имате подходяща история — анекдот за това как вашият продукт се използва в реалния свят, например или от миналия ви опит в подобен проект, споделете я.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст