
6 луксозни часовника, които не са Rolex
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
В новия епизод на Бизнес Видео Подкаст гостува Иван Бондоков, съосновател на Limacon
Изкуството да привличаш и задържаш клиенти става все по-сложно и консултирането на бизнеси е ниша, която тепърва ще се развива.
Това каза в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст Иван Бондоков, съосновател на Limacon. Той има над 10-годишен опит в работата с клиенти и продажби, като основната му страст са дигиталните B2B търговски процеси.
„Не е важно единствено да дадеш насоки и препоръки на бизнесите, а да реализираш стратегиите. Това е важно и за самия клиент, който получава цялостна услуга“, каза експертът.
Не става за въпрос на търсене на специалисти по консултиране на бизнеси, а за осъзнаване необходимостта от тях. Българските бизнеси имат сериозни конкуренти на световния пазар, което поставя по-високи изисквания към комуникацията с клиенти.
„Осъзнаваме колко е трудно клиент да каже, че има нужда от помощ. Винаги съм уважавал хората, които намират смелост, за да подобрят представянето си на пазара, но знам колко трудна е първата стъпка“, сподели Бондоков.
Опитът му през годините е свързан и с подобряването на семейните български компании.
Консервативното ръководство на една компания трудно може да види съвременната динамика. Дигитализацията, например, плаши и това е нещо, което не кореспондира с политиката на семейния бизнес и когато се появят хора от новото поколение и се опитват да внедрят дигитализация и технологии, те често срещат отпор.
„Един от големите сблъсъци между различните поколения е технологичният“, категоричен е експертът.
Много млади хора се връщат от чужбина с желание да работят в семейния бизнес, но при условие да развият компанията, по начина, по който разбират.
„Те имат силно изразен предприемачески дух и ни търсят, защото осъзнават, че в рамките на компанията трудно ще намерят съмишленици не само в ръководството, но и сред служителите“, обяснява Бондоков и допълва, че ако до едно известно време бизнесът не въведе елементарни дигитални системи и решения, не подобри бранд представянето си и начина, по който изглежда, конкуренцията ще го принуждава да го направи. Целите на бранда днес вече не са свързани единствено с цел продажба.
„Новото поколение носи със себе си новата динамика, с която ни трябва да се съобразяваме“, смята консултантът.
То има един хубав рефлекс – ние бяхме бесни консуматори, докато по-младите – търсят работодатели, които са социално-отговорни, например. Те търсят послания и каузи, зад които да застанат в дадена организация. За тях приоритет е и развитието в рамките на компанията, както и възможностите, които могат да получат.
И още за разбиранията на новото поколение за правене на бизнес, както и за развитието на семейните компании в България – в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст.
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
Как вулканите могат да станат източник на устойчиво строителство
Вече са създадени такива сайтове, насочени към потребители на криптовалути