Резиденция срещу Акропола, обявена за най-скъпия имот в Гърция
Колко струва резиденцията?
Фокусираната и правилно насочена комуникация в социалните канали на брандовете носи много повече стойност, отколкото опитите вашата марка да е навсякъде.
В днешно време сме стигнали до такъв етап от дигитализацията на бизнеса и развитието на социалните мрежи, че да имаш присъствие там се превърна от нещо пожелателно в нещо задължително. Процесът за това се ускори благодарение на COVID-19, което принуди огромна част от бизнесите да преосмислят своите онлайн активности и така много от тях си създадоха уебсайтове, както и започнаха да създават онлайн съдържание в социалните мрежи.
Друго нещо пък, което тласна много бизнеси да разширят медийните си канали, беше популяризирането на TikTok. Тази социална мрежа за отрицателно време се превърна в гигант и лидер на пазара, с който всички останали трябва да се съобразят. Тези два колосални двигателя на промяната, обаче, доведоха до значително много неясни действия от страна на бизнеса, грешки и объркване на аудиторията.
Без никаква ясна стратегия за създаване на съдържание и онлайн присъствие, доста брандове се втурнаха на гребена на вълната. Това логично доведе до създаване на неясно и понякога излишно бранд съдържание, както и заливане на целевата аудитория с “море” от информация. Това показа нуждата на брандовете от ясно дефиниране на целите им в социалните мрежи, както и необходимост от конкретна комуникационна стратегия, придружена с познаване на основната целева аудитория на бизнеса.
Могат да се обособят 5 основни групи от предимства / цели, които биха могли да са основен двигател на действие за създаване на съдържание и реклама в социалните мрежи:
В повечето случаи една пълноценна дигитална стратегия би трябвало да включва всичките пет цели. В зависимост от това колко е развит един бранд, степента и тежестта на всяка една цел може да бъде различна. Но дори и ясно дефинирани, тези цели не ни дават пълната картинка към това какво иска и трябва да направи един бранд. Всичко опира до няколко основни фактора – типът бизнес, който имате, колко широка е таргет аудиторията ви, релевантността на бранда ви в социалните мрежи, както и добавената стойността, която той ще дава на хората. Когато дефинирате всички тях, ще имате много по-ясна картина какво, как и къде да правите в социалните мрежи.
Типове бизнес
Главно можем да разделим на два основни типа – бизнеси, насочени към крайни клиенти (B2C) и такива, насочени към бизнес клиенти (B2B). Разбира се, тук може да има много разновидности и подразновидности, но за целите на тази статия ще е по-лесно да разгледаме двата основни вида. След като имате ясно разграничение на фокус клиентите ви, трябва да започнем да дълбаем в дълбочина и да определим къде се намират нашите потенциални клиенти, какви са техните рутинни действия и как можем да привлечем тяхното внимание.
Но всъщност и в двата случая хора четат комуникацията и взимат решение, затова винаги трябва да има човешки елемент. И втора често срещана грешка е неправилното позициониране в платформите на социалните мрежи. Много бизнеси разчитат само на Facebook, например, вместо да си направят LinkedIn профил и да могат много прецизно да таргетират своите потенциални клиенти. Също така нерядко бизнесите си правят и профили в Instagram например, без изобщо да имат нужда или създават съдържание, което не е релевантно за аудиторията. Една от често срещаните грешки е, че бизнесите си мислят, че когато чрез комуникацията си таргетират други бизнеси, то трябва да говорят по различен начин, отколкото по принцип.
Разбира се, това правило винаги си има изключение и има много добри примери за B2B бизнеси с отлична и ангажираща комуникация в социалните мрежи, като например рекламни и криейтив агенции. Изключение от правилото правят и бизнесите, които едновременно имат и двата типа клиенти, като например телекоми или услуги, които се предлагат и на бизнеси, и на частни клиенти. В този случай се прави ясно разграничение на темите, които се засягат в различните социални мрежи, но това ще го разгледаме по-подробно след малко.
Таргет аудиторията ви.
Желателно е много добре да дефинирате точно кой искате да ви бъде клиент. За съжаление, дефиницията “всички са ми клиенти” няма как да е вярна. Поставете се в обувките на вашите клиенти, заложете възрастова граница, помислете дали има преобладаване на единия пол, спрямо другия. Какво обичат да правят тези хора, защо биха искали вашия продукт или услуга. Това са важни въпроси, които трябва да се задаваме всеки път.
Ако един бизнес има млада аудитория, то трябва да се насочи към Instagram и TikTok, да поднася рекламните съобщения по-леко и естествено. Може да имате и бизнес, който таргетира 50+ годишни. Е, тези хора по-скоро ще ги намерите във Facebook. Може да имате бизнес, който има нужда от повече обяснения и примери, които да се поднесат под формата на видеа или статии. Реално нашият таргет е най-важен и винаги трябва да съобразяваме всичко с него.
Ако не си направим добре сметката, то често или няма да достигнем правилните хора, или дори и да го направим, те вероятно няма да ни обърнат внимание. Разбира се, тук отново има изключения и можем да имаме по-широк таргет, което да наложи използването на повече от една социална мрежа, но тогава е критично важно да не правим най-голямата грешка…
Голямата грешка на повечето брандове – липсата на релевантно съдържание
Няма как да не сте забелязвали някои брандове, който има присъствие в няколко социални мрежи, например – LinkedIn, Facebook и Instagram. Но те често публикуват идентично съдържание в тях, без да осъзнават, че реално в различните медийни канали има различни таргет групи, което предполага създаване на различно съдържание. Това води и до нещо друго – хората, които ги следват в едната социална мрежа, няма да ги последват на другата, защото ще има дублиране на нещо, което вече са видели. В подобен случай дори има и голям процент на отследване. Но релевантността на съдържанието се определя и от други действия на брандовете.
Други често срещани грешки са качването на еднотипно съдържание, както и постове, които са толкова продажбено насочени, че не дават никаква стойност за потребителите. Затова е много важно не в кои социални мрежи ще бъдете, но и какво съдържание публикувате. Все по-важно е да имате видео съдържание, както и да следите на какво реагира вашата аудитория и какво харесва, за да можете да им предоставяте повече от това. Ако продавате на млади хора, говорете на техния език, доближете се максимално до тях, бъдете готини и разчупени. Дръжте се естествено и давайте смисъл на аудиторията си. Дайте им това, което искате те, а не това, което искате вие.
Колко струва резиденцията?
Ние сме на последно място по дегитализация на предприятията, казва Елина Желева
Агенцията ще се свърже с лица, за които са установени неточности в декларираните данни