ЕК: Платформата Bluesky не спазва европейското законодателство
Дори и най-малките платформи трябва да посочат в сайта си броя на потребителите и къде им е правното седалище
За вдъхновението ни днес сме ви подбрали истории от „кухнята“ на някои от новите популярни локации за храна и вино в града, както и от имотния сектор и производството на мебели
София е град, който мени облика си от бизнес гледна точка всяка година. Редица предприемачи не успяват да се наложат на пазара и както много пъти сигурно сте отбелязвали докато се разхождате в центъра: „Тази година едно място е магазин, на следващата офис.“ Но това не спира най-мотивираните да работят денонощно, за да наложат името си.
В последната седмица на новата година екипът ни е подготвил няколко завладяващи истории на предприемачи, които създават собствени компании и преминават през стотици трудности преди да завладеят пазара в своите области. За вдъхновението ни днес сме ви подбрали истории от „кухнята“ на някои от новите популярни локации за храна и вино в града, както и от имотния сектор и производството на мебели. Защото всичко е възможно!
Тази вълнуваща история с усещане за вино започва на „Оборище“ 52, където ни очаква Благой Кузмански - сомелиер с дългогодишен опит в САЩ, Великобритания, България и Швейцария. Емблематично място в професионалното му развитие е 67 Pall Mall, Лондон – частен клуб с една от най-богатите винени селекции в света. В момента заедно с Никола Димитров и Севда Димитрова стои зад вино магазин и бар Cellar 52, подбира вината от цял свят, които компанията внася и представя в България.
„В България има доста производители, които мисля, че вече наброяват 350-400 изби, така че в страната има доста вино“, казва той. „Добро вино може да бъде направено навсякъде, но моят фокус е върху Бургундия, Шампан, Елзас и Пиемонт“.
„Много често хора ми казват: „Моето е домашно вино, ти вероятно такива неща не пиеш“. Напротив, пробвал съм невероятни домашни вина. В крайна сметка виното е едно грозде, което е смачкано, ферментирало и е създадено да бъде социален елемент на масата и много често хората го правят толкова сложно и снобарско, което не е готино. Виното е да седнем, да изпием по една чаша на масата и да създава разговори и глъч“, казва още той.
Срещаме Дамян в началото на поредния му натоварен ден, в който той лавира между няколкото бизнеса под бранда Brute. Ресторантът се намира в привличаща вниманието старинна софийска къща, оцветена в зелено и покрита с растения на улица ул. „Бачо Киро“ 24.
Интересно при него е че сам промотира бизнеса си чрез един образ, който си измисля за YouTube. Дзами е успешен ютубър и подкастър, а Дамян Илиев сериозната страна на бизнеса.
Определено бургерите са „царете“ в кухнята на това място, но любителите на италианска кухня и скара също ще си оближат пръстите.
„Идеята да имаме толкова професионлна и скъпа кухня е следната. Когато едно заведение предлага качествена услуга, стига до един момент на пик, в който започват да идват хора и да се развива и когато кухнята не е перфектно направена да поеме голям обем от хора, това заведение остава на едно ниво, защото става „Параграф 22“. Ти не можеш за затвориш кухнята, защото имаш клиенти, но и не можеш да предложиш по-качествена и повече храна, защото кухнята не ти позволява“, допълва Дамян.
Янкул Янков и Валентин Георгиев, Valiyan
В България повечето семейни компании са създадени през 90-те години. Те вече се управляват активни от второ поколение собственици, чиято възраст е близка до тази на бизнесите. По данни на НСИ към края на 2021 г. фирмите, които се определят като семеен бизнес са близо 96 000.
Компанията, в която отиваме днес е успешен пример за семеен бизнес, който започва от малка работилничка за мебели през 1997 г. и няколко поръчки на мебели за най-популярните клубове и хотели у нас.
Две години по-късно към начинанието им се присъединяват и техните съпруги Нина и Емилия. С идването на женската сила в екипа започва и производството на мека мебел.
Двете семейства имат общо 6 деца и от малки всички те работят във фирмата през летните ваканции, а днес една част от тях изпълняват отговорни позиции в компанията на родителите си и както казва Янкул с усмивка: „Почти са я завзели“.
Янкул и Валентин казват, че до сега не са направили нищо едно и също, като тяхно дело са обзавеждането на заведенията „Червило“, „Black Label”, пицариите „Уго“ в София, като двамата сами измислят концепциите.
„Когато вкарахме всичките мебели в „Червило“ и собственика на заведението ни потупа по рамота и каза: „Ето дойде Rolls Royce на мебелите“, допълва Валентин и казва, че много любим проект за двамата е барът във форма на китара на „Модерато“, за който отделят 5-6 месеца.
Евгени Василев, Arco Real Estate
Покачването на цените на имотите в големите градове, както и новият начин на живот след COVID-19, доста промениха пазара. Все по-често хора, които имат достатъчно доходи да си позволят апартаменти в по-централните квартали на София, започнаха да предпочитат за същата сума да потърсят място в по-крайните квартали с двор и гледка към планината.
Така стигнахме и до „Бояна“. Някой го наричат „кварталът на богатите“, защото през годините това е едно от местата, което държи високи стойности на цените, но в същото време кварталът е смесица от необичайна еклектика от недовършени пътища дп луксозни сгради – все по-често под формата на „затворени комплекси“.
За да разберем малко повече за спецификата на квартала и затворените комплекси се обръщаме към експерта Евгени Василев, главен изпълнителен директор на агенцията Arco Real Estate.
Дори и най-малките платформи трябва да посочат в сайта си броя на потребителите и къде им е правното седалище
Как ефективно да управлявате парите си в университета
Животът след Овалния кабинет напоследък се оказва доста доходоносен