
6 луксозни часовника, които не са Rolex
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
Разказваме ви историята на мебелната компания "Валиян", в която второто поколение заема все по-стабилни позиции (ЧАСТ 1)
В България повечето семейни компании са създадени през 90-те години. Те вече се управляват активни от второ поколение собственици, чиято възраст е близка до тази на бизнесите. По данни на НСИ към края на 2021 г. фирмите, които се определят като семеен бизнес са близо 96 000.
Компанията, в която отиваме днес е успешен пример за семеен бизнес, който започва от малка работилничка за мебели през 1997 г. и няколко поръчки на мебели за най-популярните клубове и хотели у нас.
Две години по-късно към начинанието им се присъединяват и техните съпруги Нина и Емилия. С идването на женската сила в екипа започва и производството на мека мебел.
Двете семейства имат общо 6 деца и от малки всички те работят във фирмата през летните ваканции, а днес една част от тях изпълняват отговорни позиции в компанията на родителите си и както казва Янкул с усмивка: „Почти са я завзели“.
Отиваме в новото производствено предприятие на „Валиян“ (Valiyan), за да разберем какво прави компанията успешна.
„Частично започнахме като хоби. Преди това имахме две заведения и магазин за хранителни стоки и ползвахме услуги на мебелисти и бяхме потресени от некадърността на изпълнението. Трябваше ни щанд за плод и зеленчук за хранителния магазин и решихме сами да си сковем щанд за плод и зеленчук. Така че това беше първата мебел, която направихме сами“, казва Янкул Янков за началото на бизнеса с мебели.
После двамата печелят поръчка за барове на заведения на техни приятели. Оказва се, че нещата им се получават много добре.
„И двамата работехме от сутрин до вечер по 12-14 часа на ден. Сами си купувахме материалите. Янкул се научи за 2 седмици на „аутокат“, което е страшно сложна програма. Едвам събрахме 100 долара да купим компютър, който загрявахме на парното, защото не работеше на студено“, казва Валентин за трудностите в началото.
Двамата казват, че до сега не са направили нищо едно и също, като тяхно дело са обзавеждането на заведенията „Червило“, „Black Label”, пицариите „Уго“ в София, като двамата сами измислят концепциите.
„Когато вкарахме всичките мебели в „Червило“ и собственика на заведението ни потупа по рамота и каза: „Ето дойде Rolls Royce на мебелите“, допълва Валентин и казва, че много любим проект за двамата е барът във форма на китара на „Модерато“, за който отделят 5-6 месеца.
Обектът, с който излизат на външния пазар е хотел във Виена, който тогава е единствения 5+ звезди. На финала на търга се оказват с компания Molteni, която е както Янкул я описва „един град от мебели“.
Семейството се оказва основен двигател на успехите на „Валиян“, като в компанията влизат както децата на двамата, така и техните половинки. В семейството на Янко само двете по-малки деца от 4-те, успяват да избягат „от кошарата“.
Вальо казва, че децата започват да работят в компанията още от 12-13 годишни, за да си съберат малко джобни или пари за море. Те прекарват по 2 месеца в чистене на фабриката и пълнене на възглавници. И до ден днешен първият работен опит ги връща във фабриката в определени моменти от живота, дори тези, които са избрали да продължат да се развиват в друга посока.
Вижте Част 2, в която ще ви запознаем в децата на основателите на „Валиян“ и ще влезем във фабриката.
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
Как вулканите могат да станат източник на устойчиво строителство
Вече са създадени такива сайтове, насочени към потребители на криптовалути