Еволюцията на красотата: Козметична компания и Лувърът с интересно партньорство
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
За икономическите последици от следродилната депресия, разговаряме с експерта по човешки ресурси Ирина Андонова (Част 2)
Не е рядкост жени, които се връщат на работа след майчинство да страдат от различни смущения, влияещи на работата им. В много от случаите се оказва, че това не е следствие на нормална тъга и привързаност към детето, а на много по-сериозната следродилна депресия.
Подобен тип ситуации за съжаление често не попадат в полезрението на мениджърите, докато служителите не започнат да взимат много чести болнични или направо не напуснат работа.
„Може би първата година е най-шокова от гледна точка на това, че това е най-голямата промяна в един житейски калейдоскоп и реакцията на жените е много индивидуална“, ни казва експерта по човешки ресурси и основател на Encounter TALENT Ирина Андонова.
Тя допълва, че типичното майчинство в България означава жената да се върне на работно си място след 12-тия месец отсъствие.
„Тогава тя се сблъсква с реалността и реално излиза от един много тих и приятен идеален детски свят, където всичко протича бавно. Сблъсъкът на този свят със забързания свят на бизнеса често създава конфликти и това води до дисфункция при жените", казва експерта.
Според Ирина най-подходящият начин да избегнем конфликтите на работа и заради взимането на чести болнични от жените, които се борят със следродилната депресия е да бъдем честни с работодателя си.
„Болничните са факт, особено след 3-тата година, когато децата тръгват на детска градина, а там е „инкубатор на всякакви изненади“.
Това, което е важно е като всяка една промяна да се упрявлява правилно от всички заинтересовани лица. Може един път майката да взима болничен, друг път бащата“, казва още експертът и допълва, че в повечето случаи работодателите проявяват разбиране.
По нейни думи у нас вече има доста компании, които са “Mom friendly” и въпреки че жените се връщат на старата си позиция, всъщност те вече са в нова роля с нови ангажименти.
„Най-малкото е, че жената вече не може да остава след работния ден, а трябва да тича да вземе детето си. Такъв тип разбиране е необходимо, за едно с организиране на работния цикъл и приоритизация на задачите от работодатели, но и от майките“, казва тя.
Гледната точка на лекар за проблемите на следродилната депресия:
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Успешна ли ще бъде нова стратегия?
Компанията беше най-развитият производител на батерии на континента