Българската FoxCrop стъпва на пазaра в Бразилия: Ще свързва ресторанти и производители

Корпоративни истории

Тримата основатели имат над 50 години комбиниран опит в разработването на софтуер

 

Да откриеш свободна пазарна ниша на пазара в момента е всичко друго, но не и късмет. Много стартиращи компании у нас, особено след пандемията, подхождат предпазливо, най-вече, когато избират да се развиват в сферата на ресторантьорския бизнес и ХоРеКа. През 2021 г. Стефан Желязков, Димитър Димитров и Симеон Василев правят изключително смел ход, когато решават да създадат FoxCrop. 

Идеята се ражда от желанието да създадат връзка между традиционното земеделие и дистрибутиране на храни и технологии, давайки му директна връзка с ресторантите и магазините.

"Искахме да счупим стереотипа, че дигитализацията е трудно постижима за малки и средни предприятия в България, именно в първите сигнали за узряването на пазара. Имаме над 50 години комбиниран опит в разработването на софтуер и в ресторантьорската и агри индсутриите и беше лесно да направим заключение за нуждата на продукта. Пазарът е не само недигитализиран ами и силно фрагментиран, което води до доста пречки в набавянето на продукти и за двете страни", казват основателите на компанията. 

Снимка: FoxCorp

Какво представлява услугата и как работи?
FoxCrop е комбинация между SaaS платформа и борса (от англ. marketplace), която дигитализира целия верига за доставка на пресни, а и пакетирани храни и суровини между бизнеси. Нашето решение улеснява комуникацията между фермери, производители и ресторантьори, като предлага инструменти за управление на количества, показване на продукти, поръчки, доставки и фактуриране. Това не е просто софтуер, това е двигател за растеж и ефективност, позволяващ на всеки участник по веригата да спести време и ресурси, като същевременно увеличава своята видимост на пазара. Така потребителите нямат нужда да използват различни ERP системи за складови наличности или отделен софтуер за фактуриране или пък да си създават собствен сайт за поръчки. Всичко е на едно място, като това позволява и допълнителни маркетингови инструменти като реклами, селектиране на групи клиенти и т.н.

Дигитализирани ли са българските фермери и как ги убедихте да се включат?
Да, има много голямо предизвикателство с ниското ниво на дигитализация в България. За жалост сме най-ниско в графиката в Европа по технологична "образованост", но ние гледаме на това като на възможност, а не като на препятствие. Чрез индивидуални срещи, демонстрационни сесии и успешни истории на наши клиенти, успяхме да променим перспективата за цифровите технологии в положителна насока. Има още какво да се желае, но подходът ни със силни партньори показва, че дигитализацията не само е достъпна, но и критично важна за успеха на малките и средни бизнеси и в ХоРеКа и в Агри сектора.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст