Тръмп: Централната банка ще се оглави от човек, който се съгласява с мен
Засега има пет кандидати, които биха могли да наследят Джером Пауъл
Това е тренд в световен мащаб, който тепърва ще се развива, включително и при нас
Вероятно на пръв поглед би ви се сторило доста странно рекламата в подкаст да бъде ефективна и би било напълно нормално. В България, подкастите все още не са толкова разпространен и популярен начин за рекламиране, но въпреки това всяка година бележи немалък ръст в две посоки – в количеството аудио съдържание, което се публикува както и в рекламното съдържание, което се появява там.
Това е тренд в световен мащаб, който тепърва ще се развива, включително и при нас. Именно поради тази причина е въпрос на време всички брандове и хора да го разберат и да се възползват от всички възможности на това съдържание.
За целта на тази статия, нека опиша подкастинга накратко – това е създаване на аудио съдържание, целящо да забавлява и ангажира хората под някаква форма. Най-често двама души – водещ и гост – водят разговор на дадена тема. Разбира се, той може и да не е под формата на интервю, макар това да е най-често срещано. Стандартно един епизод е със средно 40 минути продължителност, но има подкасти както с епизоди от по 3 минути, така и такива с над 3 часа.
Голяма част от подкастите започнаха да заснемат с видео това, което си говорят и да го излъчват на места, на които може да се гледа и видео съдържание, сред които вече е и Spotify. Именно това е и най-голямата платформа за слушане на подкасти в България. Има пионери в подкастинга, които създават аудио съдържание от над 7 години.
И нека преди да се задълбочим в темата да предоставя и малко статистика, за да можем да придобием представа колко е голям този пазар и как се развива. По последни данни в световен мащаб хората, които слушат подкасти, са почти 500 милиона, като това число постоянно нараства. Има над 5 000 000 подкаста с над 70 000 000 епизода. И нещо хубаво за нашата татковина – имаме супер активни хора, които правят подкасти с изключително лоялна аудитория, която чака водещите да пускат съдържание всяка седмица. Дори има и такива, които създават поредица от тематични подкасти и обединяват всички под една шапка. Така създадоха първата мини медийна група, наречена “Говори интернет”.
Но с какво са толкова специални подкастите? Те са уникален феномен. Подобно на рaдио съдържание кобинирано с текстова част, в които можеш да имаш линкове, препратки, препоръки и какво ли още не, с което отново да подобряваш SEO-то си. Това е съдържание, което се консумира по много особен и определен начин. Главно се слуша на слушалки или в колата, когато хората са сами.
В повечето случаи хората слушат докато спортуват, вървят или правят някакви рутинни занимания, което им помага да бъдат много фокусирани в това, което правят. Подкастите са нещо лично. Човек изгражда връзка с хората, които го водят и малко по малко дори ги опознава. Поднесена информация по този особен и различен начин, човекът е много по-ангажиран, докато слуша и запомня това, което се говори, приема с доверие нещата и препоръките, които му се споменават.
Тук идва и моментът, в който да обясня и основните начини за реклама в подкаст епизодите. Те са в три основни насоки. Първата е споменаване от страна на водещия, което може да стане във всяка една част на епизода, като често това е или в началото, или в края. Важен елемент тук обаче е да се направи някаква оферта на слушателите. Най-често това е код за отстъпка, който може да накара хората да се поинтересуват, а освен това и лесно може да се проследи дали е използван.
Така се измерва и ефективността на този тип реклама. Също така понякога споменаването може да бъде просто “този епизод се излъчва с подкрепата на ...”. Друга рекламна опция е създаването на специален епизод с гост от конкретния рекламодател, в който хората да се запознаят с лице, представител на бранда. Третата опция е създаване на специална брандирана рубрика в подкаста, която по някакъв начин да е свързана с рекламираната марка.
Накрая, нека разгледаме и основните ползи от това да рекламирате в подкаст, като се фокусираме главно върху българския пазар:
Събирайки горните 4 точки се създава едно уравнение, което статистически е доказано, че е по-ефективно от другите канали за реклама. Да, рекламата в подтекста няма голям рийч, но и инвестицията в реклама в конкретния случай не е много висока, което прави възможността за тест доста по-достъпна от PR статия, например или пък билборд кампания и т.н.
Накратко, инвестицията в подкаст реклама определено си заслужава. Изгодно е, различно е и най-важното – ефективно. Това е сегмент, който все повече ще се развива и все повече хора ще започнат редовно да слушат подкасти. Ако инвестирате в реклама в подкаст или пък решите да създадете такъв определено, няма да сбъркате.
Засега има пет кандидати, които биха могли да наследят Джером Пауъл
Проектът включва пет водещи газови компании
Кка работи услугата?