Методът MIT или как да бъдем по-организирани

Методът MIT или как да бъдем по-организирани

Какво представлява методът и как да го прилагаме в ежедневието си?

 

Магическата дума за организиран работен ден, MIT, не е нищо друго освен Most Important Thing, тоест „най-важното нещо“ във вашия дневен ред. Тази система за приоритизиране на висящите ви задачи може да ви помогне да ги намалите бързо и ефективно.

Звучи по-просто, отколкото е в действителност, методът на най-важното нещо включва идентифициране на най-важната задача в списъка ви и започване с нея. Понякога той ще бъде най-спешният, а друг път най-актуалният или този, който изисква най-много усилия. В крайна сметка става дума за това да определите приоритет и по този начин да разрешите висящи проблеми, които иначе рискуват да затънат, пише glamour.es.

Треньорът Челси Потънгър пише в книгата си The Mindful High Performer, че тя сяда в неделя с графика си и определя коя задача ще бъде най-важната за следващата седмица. След това помислете какво трябва да правите всеки ден, докато завършите тази голяма задача. Според експерта това не само помага да планирате седмицата, но и да я започнете организирано.

Разбира се, дори да планирате всичко до минута, понякога изниква нещо: час при лекар, обаждане в Zoom или среща. Но дори и в тези случаи методът MIT ви предпазва от засядане. Една от най-ефикасните системи за прилагането й е да изберете предварително най-важната задача за всеки ден от седмицата.

Потънгър описва работния си ден по следния начин: „Първото нещо, но наистина първото нещо (преди да проверя имейла си), е да определя коя задача ще бъде най-важната през този ден и се стремя да го направя през първите два часа на работа“.

Изненадващо, задачите, които хората обичат да отлагат, обикновено са в горната част на списъка на MIT, поради което това е толкова ефективно решение. И най-хубавото е, че след като свършите досадните задачи, ще се почувствате по-освободени и по-малко стресирани.

Как да конвертирате метода MIT в рутина

Според Потънгър, за да практикувате метода MIT, не трябва да поемате повече от три важни задачи на ден. Причината е в хипокампуса на нашия мозък: той работи като вид амортисьор и препраща информацията, научена по време на фазите на почивка, като сън, към други области на мозъка; Така се развиват рутините. И не е нужно да претоварвате или насищате хипокампуса с x задачи всеки ден, за да може мозъкът да научи новата система за приоритизиране.

 

Бизнес Видео Подкаст