Илон Мъск и X година по-късно: Четири проблема, които трябва да реши

Технологии

Трудно е да се определи точно колко хора използват X, защото компанията не публикува тези цифри

 

Преди година, току-що купил Twitter, Илон Мъск влезе в централата му с мивка. „Оставете това да потъне“, пошегува се той – след което уволни голяма част от персонала.

Това беше първият привкус на това, което се превърна в 12-месечна вихрушка от хаотични промени - не на последно място преименуването на компанията на X, пише BBC. 

В някои отношения X е забележително издръжлив. Въпреки обикалящите стари и нови съперници, той оцелява.

Въпреки това, с предпазливите рекламодатели и колебливите потребителски показатели, какво следва за X?

Предизвикателството

Трудно е да се определи точно колко хора използват X, защото компанията не публикува тези цифри. Но според няколко аналитични фирми X не се използва толкова, колкото преди.

„По принцип всичко е намаляло на годишна база“, каза Дейвид Кар от фирмата за уеб анализ SimilarWeb. 

Рос Гербер, инвеститор в Twitter и явен критик на посоката, поета от Мъск, каза, че платформата „умира“.

„Има реалност и фантазия. А реалността е, че Twitter умира и трябва да бъде спасен“, каза той.

Това, което знаем със сигурност е, че много големи имена напуснаха платформата през последната година, включително Елтън Джон и Джиджи Хадид.

Бившата журналистка Мадлин Дън, която сега работи за агенцията за дигитален маркетинг Story Shop, каза, че повече или по-малко е спряла да използва платформата, защото плащането за потвърждение със синя отметка - промяна, въведена от Мъск - направи "трудно да разбереш на кого да вярваш". 

„Влизането в X се чувства като стъпване на потъващ кораб. Страницата „За теб“ е катастрофа – проверените потребители на X Premium задушават всички останали, така че много малко от съдържанието всъщност е нещо, от което се интересувам“, каза тя.

Абонаменти срещу реклама

Голямото предизвикателство за X е как да печели пари. В преследване на тази цел Мъск радикално намали разходите чрез съкращения, процес, който измъчва персонала.

Мелиса Ингъл, която работеше като модератор, каза, че „стомахът й се е свил“, когато данните за вход във фирмата й внезапно спряха да работят. 

„Беше много, много лош момент за мен“, каза тя пред BBC.

Twitter винаги е разчитал на рекламни пари, но Мъск се опита да подсили това с отделен поток от приходи, базиран на абонаменти, където потребителите плащат за синя отметка и други функции. Наскоро той обяви, че ще има две нови нива на премиум абонаменти.

Тези иновации обаче всъщност не са променили нещата - X все още зависи силно от приходите от реклами и тревожно за Мъск, те намаляват.

Според данни на трети страни месечните приходи от реклами в САЩ на платформата са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец, откакто Мъск купи компанията. Бизнесът винаги се е борил да излезе на нула - дори преди участието на Мъск - реализирайки годишна печалба само два пъти от стартирането си през 2006 г.

Той призна, че това е критичен проблем.

„Трябва да постигнем положителен паричен поток, преди да имаме лукса на нещо друго“, каза той в разговор по-рано тази година.

Надежди за възстановяване като „приложение за всичко“

Назначаването на „супержената“ Линда Якарино, преди това ръководител на рекламата в NBCUniversal, за главен изпълнителен директор на X – се разглежда като положителен крайъгълен камък за фирмата, създавайки дистанция между Мъск и платформата. 

Д-р Бен Мардър, старши преподавател по маркетинг в Бизнес училището на Единбургския университет, каза, че не вярва, че на Якарино е било „дадено пространството, необходимо за иновации“ и вместо това тя е била „доста силно въоръжена от Илон, за да се съсредоточи върху бързите приходи корекции, което оставя само оръжия в арсенала, които е повече от вероятно да имат обратен ефект - като абонаментния модел." 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст