1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,850.2

Проучване на Галъп: Един от пет работници „напуска шумно“ работата си

Свят

Какво означава това и какви могат да бъдат причините?

Според ново проучване на Галъп, един от пет работници напуска своята работа “шумно”, пише Business Insider.

Това предполага предприемане на действия, които „директно вредят на организацията, подкопават нейните цели и се противопоставят на нейните лидери“, казва Галъп.

Чували сте за “тихо напускане”, но какво се има предвид под “шумно отказване”?

Докладът на Gallup за 2023 г. за състоянието на глобалното работно място, публикуван миналата седмица, казва, че 18% от анкетираните служители по света правят точно това на работата си. В доклада на консултантската и изследователска фирма се казва, че така наречените “шумно напускащи” са „активно неангажирани“ по време на работа. Докладът на Галъп включва данни от 122 416 заети хора от целия свят на възраст над 15 години.

Снимка: iStock

Галъп изчислява, че ниската ангажираност на служителите струва на световната икономика 8,8 трлн. долара и представлява 9% от световния брутен вътрешен продукт.

Работниците са категоризирани въз основа на техните отговори въпроси дали имат възможност да правят това, което правят най-добре всеки ден; дали техният шеф или някой друг на работа изглежда се интересува от тях като личност; дали мисията на компанията ги кара да чувстват работата си важна; и дали са имали шансове да се научат и да израстват на работното място през изминалата година.

Служителите могат да напуснат шумно, поради няколко причини. Те може да са недоволни от това, че не отговарят на дадена роля, или може да почувстват загуба на доверие с работодателя. Но най-голямата причина се свежда до управлението. Причината за това шумно или дори тихо отказване е наистина основно в начина, по който се управляват хората.

Чувайки какво отличава ангажираните служители от техните неангажирани колеги, Галъп стига до извода, че мениджърите трябва да се стремят да провеждат един смислен разговор седмично с всеки служител, за да споделят обратна връзка, да дават признание за работата им и да обсъждат целите и приоритетите.

Служителите също така ценят възможността да имат думата в начина, по който си сътрудничат с екипите си, например като помагат да решат откъде да работят – офиса, вкъщи или хибриден модел.

 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии