1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

Машина за маникюр - това ли е бъдещето?

Машина за маникюр - това ли е бъдещето?

Американски стартъп предлага алтернатива на посещението в салон

Една четвърт от всички жени жени в Америка посещават маникюрист. Тази индустрия е на стойност 11 млрд. долара, а в САЩ има 53 хил. салона, пише Fastcompany.com. 

Но един стартъп, наречен 10Beauty, иска да промени радикално пазара на маникюр. В продължение на четири години с екип от 35 инженери и 38 млн. долара дялово финансиране тя разработи робот, който може да извършва всяка част от традиционния маникюр: отстраняване на стария лак, оформяне на ноктите и боядисване на няколко слоя. 

Машината на 10Beauty не е създадена, за да се конкурира директно с професионалните маникюристи - поне не на първо време. При стартирането си компанията дебютира на места, където потребителите обикновено не си правят маникюр, включително фризьорски салони от висок клас и магазини за търговия на дребно, където хората могат да си направят маникюр, докато пазаруват. 

Цената на услугата ще бъде между 25 и 35 долара в зависимост от мястото, което го прави равностоен или малко по-евтин от маникюра в салона. Машините ще бъдат доставени това лято и ще започнат да функционират напълно до края на годината. 

10Beauty е дело на Алекс Шашоу и Джъстин Ефрон, приятели, които се запознават по време на следването си в Университета на Пенсилвания. След колежа те обединяват усилията си, за да стартират Alice - платформа, която помага на хотелите да общуват по-добре със своите гости и персонал. Бизнесът е успешен, достигайки 3500 хотела, а през 2019 г. те го продават на Expedia.

Когато започват да обмислят идеи за следващото си начинание, те решават да се насочат към нещо още по-амбициозно.

"Когато разгледахме козметичната индустрия, видяхме, че повечето от иновациите са се случили в продуктите, но услугите изобщо не са се развили много, въпреки че технологиите са се подобрили радикално. Решихме да разберем дали можем да автоматизираме изцяло маникюра."

На основателите им отнема известно време, за да установят дали е възможно от научна гледна точка да се постигне напълно автоматизиран маникюр. Тъй като Шахоу и Ефрон нямат инженерно образование, те трябваше да намерят партньор, който да ръководи научния процес. Те привличат Крис Кейси, роботист, който е прекарал две десетилетия и половина в създаването на устройства като оригиналната Roomba за iRobot. 

"Никога преди това не бях правил дори маникюр", казва Кейси, който сега е главен технически директор на марката. "Но предизвикателството да създам робот за маникюр беше интригуващо за мен".

"Нашата мисия е да създаваме интелигентни продукти за красота и преживявания, които оказват положително въздействие върху живота ви" е слоганът на компанията. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии