Летищата в Европа с най-много закъснения при излитане

Евроконтрол класира най-големите 20 европейски летища по тяхната точност на пристигане и заминаване

Половината от полетите в Европа бяха забавени миналото лято и близо по 2000 бяха отменени всеки ден през 2022 г., разкрива нов доклад.

Според данните, публикувани от европейския орган за управление на въздушното движение Евроконтрол две трети от полетите през годината са излетели навреме – значително намаление спрямо средното за 2019 г. от 73%.

„Точността на заминаване спадна под 50% в началото на юли и между 50 – 60% през по-голямата част от лятото“, заключава Евроконтрол, цитирани от EuronewsTravel.

Снимка: iStock
Евроконтрол класира най-големите 20 европейски летища по тяхната точност на пристигане и заминаване.

Лисабон и Франкфурт отбелязаха най-големите закъснения при излитания сред най-големите летища в Европа. Малко над половината (54%) от полетите излетели от Лисабон са имали закъснение, а 56% са по-късно излетелите от Франкфурт.

На трето място по точност е летището в Париж, което беше засегнато от стачки миналото лято, където 56,8% от полетите не тръгнаха навреме. Лондонското „Гетуик“ е четвърто с 57,5% от полетите, излитащи не навреме.

Лондон „Хийтроу“ и Амстердам „Схипхол“ допълват шесторката, като и двете също имат процент на точност на заминаване, по-лош от 60%.

Снимка: Facebook/American Airlines
В другия край на класацията Осло и Мадрид оглавяват списъка както по точност на пристигане, така и по заминаване.

81% от полетите са излетели навреме в Мадрид „Барахас“, докато 77,2% са го направили в Осло.

В кои държави са най-големите закъснения?

Докладът на Евроконтрол класира страните по закъснения в контрола на въздушното движение.

Въздушният трафик не е равномерно разпределен в Европа. Във Великобритания е най-натовареният център за контрол на въздушното движение, следван от Германия, Испания и Франция. И все пак най-натоварените държави не са непременно най-засегнатите.

Великобритания и Испания заедно представляват едва 12% от общите закъснения при контрола на въздушното движение.

Снимка: iStock
Германия, от друга страна, представлява почти 30% от всички закъснения. Това до голяма степен се дължи на лошото функциониране на германската зона за контрол на въздушното движение „Карлсруе“, където закъсненията са се увеличили със 165% спрямо 2019 г.

Франция също постигна слаб резултат, отбелязвайки 21% от закъсненията в Европа.

Недостигът на персонал беше основната причина за хаоса. Много хиляди авиационни работници бяха съкратени по време на пандемията от COVID, така че авиокомпаниите и летищата се бориха да се справят с внезапния скок в броя на пътниците миналата година.

Войната в Украйна също значително нмали наличното въздушно пространство, се посочва в доклада на Евроконтрол.

„Затварянето на руското въздушно пространство означава значително количество по-дълги пренасочвания, докато засиленото военно използване на европейското въздушно пространство наруши обичайните потоци на трафик“, се казва в него.

Изчислено е, че 650 полета на ден са били принудени да поемат по-южни маршрути заради войната в Украйна.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст