В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Авиоексперти казват дали се очаква ситуацията от миналата година да се повтори
Миналата пролет и лято в авиационната индустрия цареше бъркотия. Когато огромното увеличение на пътуванията след облекчаването на ограниченията по света съвпадна с голям недостиг на персонал, летищата бяха станаха свидетели на огромни опашки, планини от изгубен багаж и купища отменени и забавени полети, пише timeout.com.
Логичният въпрос, който можем да си зададем сега е- ще има ли такъв хаос и това лято?
От една страна, главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри смята, че лятото на 2023 г. също ще се характеризира със закъснения и отменени полети. О’Лиъри казва, че продължаващата война на Русия в Украйна все още причинява смущения, тъй като въздушните пространства на Украйна, Русия и южна Полша са затворени.
Но според О’Лиъри най-разрушителните ще бъдат стачките на ръководителите на полети. Заедно със ситуацията в Украйна те ще причинят най-много забавяния това лято. Но това е малко по-спорен въпрос.
Авиационните стачки през лятото не са нещо ново. Тъй като е пиковият празничен сезон и стачките са най-неприятни по това време на годината, но лятото в миналото е било най-популярното време за стачни действия. Така че стачките на контрола на въздушното движение всъщност не са причина лятото на 2023 г. да бъде по-лошо от всяка друга година.
Както беше обяснено от говорител на търговската асоциация на туристическите агенти ABTA: „Гледайки напред към това лято, е твърде рано да се каже какво въздействие, ако има такова, може да има потенциална стачка върху пътуванията в чужбина. Въпреки това не е необичайно да се види заплаха от стачни действия в натоварени периоди от годината.
„Сега индустрията е на много различно място в сравнение с миналата година, когато много от оперативните предизвикателства се дължаха на много малко време между обявяването, че ограниченията за пътуване се премахват и решението на хората да се отправят на пътешествия. Като се има предвид това, повечето хора пътуваха без проблеми миналата година и най-накрая успяха да се насладят на пропусканата през пандемията почивка в чужбина.“, добави той.
Говорител на Expedia беше малко по-предпазлив, като каза: „Общият капацитет на авиокомпаниите все още не се е върнал към нивата от 2019 г. и се очаква търсенето да остане силно през лятото, което означава, че има натоварени летища и пълни полети по време на пиковите периоди на пътуване.“
С други думи, макар със сигурност да е натоварено, това лято вероятно няма да е по-тежко от миналото. Всъщност, дори и със стачки, е вероятно в авиационната индустрия нещата да са както обикновено. Но както винаги, няма да разберем, докато пиковият сезон на пътуванията не започне.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него