БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Ирландската нискотарифна авиокомпания обяви, че ще затвори базата си в Атина на 29 октомври
Интензивната конкуренция на вътрешния пазар, която започна да свива дела на Ryanair в Гърция, е причината компанията да реши да затвори офиса си в Атина тази зима, казва гръцкото издание Катамарани.
Ирландската нискотарифна авиокомпания обяви, че ще затвори базата си в Атина на 29 октомври, обосновавайки решението си на липсата на стимули от летището и гръцкото правителство.
Решението му обаче, което на практика засяга два от самолетите му на международното летище в Атина е по-скоро свързано с вътрешната конкуренция: Aegean контролира дял от порядъка на 40%, докато Sky Express, компания с интерес към вътрешните полети наскоро увеличи броя на самолетите си, се е повишил до около 15%.
Ryanair има дял от около 7%, като същевременно се сблъсква с конкуренция и от чуждестранни нискотарифни компании, като easyJet, Volotea и Wizz. Поради това, тъй като таксите, които плаща след приключване на инвестициите в 14-те регионални летища, са се увеличили, авиокомпанията решава да ограничи присъствието си в страната, без това да означава, че няма да обслужва маршрути от европейски дестинации до Атина, тъй като ще продължи да лети от и до 10 дестинации.
Що се отнася до вътрешните маршрути в Гърция, туристическите агенти съобщават, че така или иначе те са били ограничени до една или две дестинации (напр. Санторини).
„Летището в Атина, заедно с другите гръцки летища, принадлежащи на германската група Fraport, не предлага стимули за увеличаване на трафика през зимния сезон и за развитие на туризма извън пиковия сезон за и за свързване на Атина с други дестинации“, казват от компанията.
Той добавя, че „правителството не предоставя дългосрочни стимули на авиокомпаниите да инвестират в летището в Атина в периоди извън пиковите натоварвания или да развиват туризма по начина, по който направиха Испания, Италия, Португалия и Кипър“, докато „то прилага развитие на таксите от летищата от 12 евро на пътник.”
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството