1 USD
2.02803 BGN
Петрол
85.36 $/барел
Bitcoin
$18,770.4

Експерт: Само най-големите компании са готови за ESG

В новия епизод на Бизнес Видео Подкаст гостува Боян Рашев, управляващ партньор на denkstatt България

През последните няколко години една от темите, които набират изключителна популярност сред глобалната инвестиционна общност е т.нар. ESG инвестиране като редица анализатори смятат, че това е трендът на бъдещето в инвестициите. 

Само най-големите компании са готови за ESG – тези, които имат западни майки, западни клиенти и експозиции към борси. Това каза в новия епизод на Бизнес видео подкаст Боян Рашев, експерт по управление на околната среда и водите и управляващ партньор на denkstatt България.

 

„Преди 15 години ESG правеха само компании, които искаха да бъдат най-добрите в това, което правят – най-големите, най-силните, които имаха някакъв казус за разрешаване, имат голямо екологично въздействие, в което трябва да инвестират, но компаниите го правеха доброволно, защото знаеха, че имат полза“, заяви експертът.

По думите му, ESG регулациите в Европейския съюз (ЕС) нарастват значително всяка година, а с тях и изискванията към бизнеса, който иска да бъде устойчив и забележим за инвеститорите в Общността.

„Стандартите, които се ползват, са много, а това създава редица затруднения за компаниите. Големият натиск минава през отчитането“, обясни Рашев.

Регулациите стават все по-строги и усилията за разработване на глобални ESG стандарти се засилват, мениджърите – особено тези, които желаят да се конкурират на световно ниво – ще бъдат подтикнати да приведат в съответствие с ESG своите продукти и операции.

Новите стандарти за екологично управление стават водещ фактор за бизнеса. Отчитането на предприятията в областта на нефинансовата им дейност, включително социалната отговорност и влиянието върху околната среда ще бъде стандартизирано, като първите резултати от 2023 г. би трябвало да се публикуват до 2024 г. от компаниите в ЕС.

„Много голяма административна тежест е да се опитваш да управляваш всичките аспекти по адекватен начин, така че да можеш да се отчетеш“, категоричен е експертът.

Критериите за всяка една компания за ESG се изготвят на базата на това какви теми могат да окажат влияние на съответния бизнес – или да му помогнат да постигнат стратегическите си цели в дългосрочен план, или са с потенциал да го спрат. Това трябва да се прави с всяко едно предприятие, но регулациите имат за цел да уеднаквят критериите за компаниите.

Още по темата – в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Десетки автомобили на Kia и Hyundai са откраданати заради предизивикателство в TikTok

Coldplay
+6

Галерии