Няма опасност от режим на тока, но цената е под въпрос
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
Само България ли е подминавана от големите звезди?
„Като писател и радиоводещ, когато пътувам до страни като България, търся какво е специално в музикално отношение - в изпълненията на живо и и в записите. Музиката, както и политиката имат местни специфики. И в това също има възможности за развитие на бизнес - музикантите навсякъде, както и писателите, диджеите и специалистите по маркетинг трябва да ядат и да заслужават справедливо заплащане. През първите две години „Ролинг Стоунс“ бяха местна група - всеки трябва да започне от там. Там започват възможностите“, ,казва дългогодишният музикален журналист Дейвид Фрик за bTV Бизнес Новините малко преди да потегли към Европа и да стане част от второто издание на конференцията SoAlive в София (2-4 октомври).
Дейвид Фрик е музикален журналист в култовото списание Rolling Stone в продължение на три десетилетия. Той е четирикратен носител на наградата ASCAP-Deems Taylor за отлични постижения в музикалната журналистика и е номиниран за Грами автор. От 2015 г. той е водещ на The Writer's Block, седмично предаване по Sirius XM Radio, където му гостуват Metallica, Нийл Йънг, Кийт Ричардс и Робърт Плант от Led Zeppelin и много други рок изпълнители от световния небосклон.
В началото на кариерата си като журналист Фрик е очарован от възможността да пиша за музика, след като прочита бележки на задните корици на грамофонни плочи от велики критици като Нат Хентоф и Ралф Джей Глийсон и от ранния му досег до джаз и рок списания в гимназията.
„Купих първия си брой на Rolling Stone през 1968 г. и бързо се абонирах, за да изучавам работата на пионерите в музикалната критика и бележките на писатели като Грейл Маркъс, Дейв Марш, Елън Уилис, Лестър Бангс и Лени Кей. Започнах да пиша за музика, защото исках да науча повече за артистите, музикантите и текстописците в албумите, които ме трансформираха, и за това как са правили музиката - вдъхновението и процеса зад създаването и изпълнението. Често казвам, че не пиша за звезди - пиша за музиканти. Някои от тях са звезди“, казва той.
Питаме Фрик дали животът на музикалните журналисти, отразяващи рок сцената, прилича ли на този на рок звездите…
„Той е едновременно много различен и в някои отношения много подобен. Всички се борим в началото и печелим малко или почти никакви пари - правим го от любов към работата и нуждата да изразим себе си. Тръпката да видя за първи път името си отпечатано без съмнение беше много подобно на вълнението, което изпитва всеки музикант и текстописец, когато записва първите си песни и албуми. И много от работата, която вършим - музиканти и писатели - е самотна. Налага се да работиш сам и то много усилено, преди да покажеш работата си на света.
Фрик казва, че като писател той не е звездата на шоуто, а е там, за да докладва какво се случва и да предаде това вълнение и откровение обратно към читателя.
„Получавам собствената си слава, когато всичко работи както трябва. Но аз не съм звезда - и това е добре за мен. Мога да бъда около музиката и музикантите 24 часа в денонощието - и мога да пиша за това и да говоря за това по радиото. Добра работа, ако можете да я получите“, добавя той.
Относно проблемът, че рядко големи музикални звезди избират България като „спирка“ за своите турнета, Фрике казва, че турнетата трябва да се разглеждат първо като бизнес и търговско начинание. По негови думи най-големите изпълнители отиват там, където е пазарът.
„Това е също толкова вярно и за тук (САЩ). The Rolling Stones ще изнесат два концерта в района на Ню Йорк - и ще прескочат щати като Уайоминг и Северна Дакота. Но знам, че България е голяма страна за Metallica - те са свирили там и съм виждал плакатите, направени от български фенове, висящи в студиото на групата, заедно със знамената и плакатите, които са получили от Япония, Испания, Индонезия и Мексико“, разказва музикалният журналист пред екипа ни.
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
През септември изтекъл доклад описва 88% спад в основните печалби
Това означава, че растежът на еврозоната ще бъде по-слаб от очакваното