Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Почти двойно нарастват приходите от платени абонаменти в стрийминг платформите у нас
Приходите от записана музика са се увеличили с 10,2% в световен мащаб през 2023 г. Това гласи Годишният музикален доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI, съобщават от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП).
Световният музикален пазар е нараснал до 28,6 млрд. долара и отбелязва 9-а поредна година на растеж. Най-значителен скок са направили два региона – Латинска Америка (+ 19.4%) и страните от Африка на юг от Сахара (+ 24.7%). А България е отбелязана като един от най-бързо растящите пазари в света. Европа генерира 28.1% от глобалните приходи и продължава да бъде вторият по големина пазар на записана музика в света.
Основен принос за този ръст има стриймингът. Само приходите от абонаментен стрийминг са нараснали с 11,2% и съставляват почти половината (48,9%) от световния пазар. През 2023 г. броят на платените абонаменти прескочи прага от половин милиард потребители и отчете 667 милиона акаунти с платени абонаменти.
На този фон българският музикален пазар отбеляза още по-голям ръст от цели +44% през 2023 г., отчете Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), а общата му стойност достигна 16,9 млн. долара. Това изкачва страната до 53-то място по продажби в света (от общо 70 страни).
В световен мащаб приходите от физически носители (+ 13,4%) и от управление на права (+ 9,5%) също бележат значителен скок. Тази тенденция се забелязва ясно и на българския музикален пазар. За разлика от 2022 г., когато беше отчетен спад от малко над -5% при продажбите на CD, през 2023 г. този сегмент от пазара не само е наваксал изоставането, но и бележи най-големия ръст при продажбите на физически носители в България, + 76.9%.
Интересът към виниловите плочи продължава да расте стремително и приходите от продажбата им са се увеличили с +62.4% през изминалите 12 месеца. Целият пазар на физически носители, който включва не само винилови плочи и CD, но и аудио касети, мини дискове, аудио DVD и др., е повишил приходите си с цели +69% и вече формира повече от 10% от общия приход на българския музикален пазар.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови