1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,850.2

Рут Колева: Международни агенции се колебаят да работят у нас поради неблагополучни практики от миналото

Рут Колева: Международни агенции се колебаят да работят у нас поради неблагополучни практики от миналото

Попитахме организаторите на So Alive Music Conference защо у нас няма големи концерти

SoAlive Music Conference e музикална конференция, която се отличава акцента си върху историческото значение на Балканите. В този богат исторически контекст, конференцията създава уникална платформа за диалог, сътрудничество и обмен на идеи между музикални професионалисти и артисти. Рут Колева е организатор на събитието, затова ние от bTV Бизнес Новините ѝ зададохме няколко въпроса относно рзвитието на музикалния бизнес в България. 

  • Според много български фенове няма достатъчно концерти на световни звезди у нас. Защо България не е привлекателна дестинация за тях и какво трябва да се промени?

България има огромен потенциал като концертна дестинация, с богато културно наследство и ентусиазирана публика. В миналото обаче е имало случаи на не толкова благополучни практики, включително логистични проблеми, ограничена инфраструктура за мащабни събития, а понякога и непознаване на българския пазар. Някои международни агенции се колебаят да работят в България поради тези фактори от миналото. Освен това тарифите за авторски права в България са често по-високи от тези в други държави, което допълнително усложнява потенциала за развитие на бизнеса.
За щастие ситуацията се променя. Свидетели сме на промяна към по-благоприятни условия за провеждане на концерти на живо, включително увеличаване на инвестициите в модерни зали и съоръжения. Тези подобрения, в съчетание с нарастващото признание на потенциала на българската музикална сцена, постепенно превръщат България в по-привлекателна дестинация за международни изпълнители.

Събития като музикалната конференция SoAlive играят решаваща роля за свързването на българската музикална индустрия с професионалисти от цял свят, за насърчаване на сътрудничеството и за преодоляване на предизвикателствата, които са възпрепятствали превръщането на България като концертна дестинация. Вярваме, че като продължим да работим в тези насоки, можем да позиционираме България като търсено място за концерти и събития от световна класа.

Снимка: So Alive

  • Кои са основните бизнес фактори, които изпълнителите вземат предвид, когато планират своите турнета?

Когато планират турнетата си, изпълнителите вземат предвид различни фактори, включително размера и достъпността на местата за провеждане на концертите, търсенето на местно ниво, цените на билетите, производствените разходи и потенциалните източници на приходи, като например продажби на рекламни сувенири и възнаграждения за стрийминг. Освен това те търсят промоутъри и партньори, които познават местния пазар и могат да помогнат за успешното провеждане на турнето.

  • Какъв е Вашият личен опит или наблюдения по отношение на организирането на участия в други балкански държави в сравнение с европейските градове с по-добре развита музикална сцена?

Организирането на концерти на Балканите може да бъде както удовлетворяващо, така и предизвикателство. Докато някои европейски градове имат по-развити музикални сцени и инфраструктура, Балканите предлагат уникални културни преживявания и запалена публика. Предизвикателствата в региона могат да включват навигиране в различни регулации и логистични трудности. Въпреки това на Балканите има нарастващ апетит за музика на живо и ние виждаме голям потенциал за нейното развитие.

  • По какъв начин събитие като SoAlive Music Conference може да допринесе за подобряване на бизнес климата на Балканите по отношение на музикалната индустрия?

Музикалната конференция SoAlive играе решаваща роля за подобряване на бизнес климата на Балканите в областта на музикалната индустрия. Тя събира на едно място ключови заинтересовани страни, включително изпълнители, мениджъри, лейбъли, промоутъри и експерти от бранша, като насърчава сътрудничеството и обмена на знания. Чрез семинари, дискусии и възможности за работа в мрежа участниците получават представа за тенденциите в индустрията, най-добрите практики и международните стандарти.
Като свързваме местни таланти с професионалисти от цял свят, ние се стремим да дадем възможност на артистите и музикалния бизнес да процъфтяват на Балканите и извън тях. Конференцията спомага за преодоляване на пропастта между региона и световната музикална индустрия, като отваря врати за нови възможности, партньорства и инвестиции.

  • Освен конферентната част, събитието предвижда и специална концертна програма, на която избрани изпълнители от Балканския полуостров ще могат да представят своята музика пред ключови фигури от музикалната индустрия. Какви са механизмите, чрез които подобно взаимодействие може да бъде полезно и за двете заинтересовани страни - артисти и бизнес?

Концертната програма на музикалната конференция служи като динамична платформа за свързване и сътрудничество между артисти и бизнес. Тя позволява на артистите да представят таланта си директно пред професионалисти от индустрията, което потенциално може да доведе до резервации, подписване на договори с лейбъли или дистрибуторски сделки.
За бизнеса тя предоставя възможност да открие свежи таланти и да проучи партньорства, които съответстват на стратегическите им цели. Илюстративен пример може да бъде среща на балканска група с представител на европейска букинг агенция по време на събитието. В резултат на този контакт групата може да си осигури дати за международно турне, като по този начин разшири обхвата си и списъка на агенцията.
По същество това взаимодействие е сценарий, от който печелят всички, тъй като насърчава артистичния растеж и развитието на бизнеса на балканската музикална сцена.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии