Какво още има да учи телекомуникационният сектор у нас? (ВИДЕО)

"Булсатком" преминава през криза, но скоро тя ще свърши, каза Петър Ризов, управител на компанията

"От както съм в компанията, а и преди това тя е минала през много тежки кризи. Много съм впечатлен от няколко неща. От една страна това е екип от хора, които работят от дълго време в компанията и са много лоялни. От друга страна това са клиентите, които ни се доверяват дълги години. Те неведнъж са доказали своята лоялност", каза управителят на "Булсатком" Петър Ризов пред bTV.

"За телеком бизнеса е от изключителна важност да си в крак с технологиите и постоянно да се инвестира в нови неща. Не всеки може да си позволи големи инвестиции, затова е добре да се наемат готови решения. Това го виждаме и в други сектори. В някои западни държави младите хора не си купуват коли, а ги наемат", обясни той.

По думите му българската специфика е интересна, докато в мобилния сегмент имаме само 3 оператора, то във фиксирания имаме много на брой, над 460, регистрирани доставчици на интернет и телевизия. Това е специфично български феномен, но хубавото е, че точно това увеличи конкуренцията и този тип услуги в България са наистина добри, добави Ризов.

Що се отнася до това какво добро решение за сектора може да вземем като идея от други европейски държави, Ризов обяви, че има много подходящи такива, които бихме могли да приложим и у нас. "Пример за това е вместо в един град да се изграждат 5 или 10 далекосъобщителни мрежи, които всеки оператор на място да гради, може общината с конкретна компания да изгради мрежа, която да се ползва от всеки, който пожелае. Иначе тук у нас какво става- всеки гради мрежа когато и където си поиска", коментира управителят на компанията. 

"Булсатком" беше атакуван по планиран начин, който доведе до това, че част от абонатите останаха без сигнал. Това е крайно нетипична за индустрията бизнес практика, която за да се случи, са необходими няколко условия- човек който знае как да го направи и да има техниката, с която го направи. Хората, които направиха атаката, скоро ще разберат, че така не се прави бизнес. Ние сме сезирали всички органи, за да се предпазим от подобни неща за вбъдеще", обясни Ризво по повод на атаката върху компанията, заради която хиляди абонати останаха без телевизия. 

В случилото се няма печеливши. Това е бизнес поведение, с което се цели да се навреди, категоричен е той. 

"Ние си даваме сметка каква вреда е нанесена и на нашите абонати. Но станахме свидетели на невероятна злоба от част от абонатите ни, които си позволиха агресия към нашите служител. Аз съм много щастлив обаче, че за сметка на това много от нашите абонати реагираха със съпричастност и ние сме им изключително благодарни", каза още управителят на "Булсатком".

Компанията е взела бързи мерки. "В рамките на 10 дни ние успяхме да подменим 40 000 устройства. Разбира се имаме още много абонати, които остават с проблема, но не спираме да работим. Дойде нова партида с устройства, която веднага ще се разпредели. Междувременно се опитваме на компенсираме клиентите си, като даваме безплатно да гледат интернет телевизия, а и по други начини", добави Ризов.  

"Човек, който иска да се развива, трябва да бъде активен. Ако искате нещо да ви се случи, трябва да показвате себе си, да взимате инициативата и да не спирате. Не се страхувайте от грешки", съветва Петър Ризов. 

Снимки: Ладислав Цветков

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст