От Великобритания до Русе - какъв е пътят на първия български състезателен автомобил

Историята на Sin Cars e повече от завладяваща, а България заема своето достойно място в мотоспорта (ЧАСТ 1)

 

Той е бивш пилот, дизайнер, инженер и създател на първия български суперавтомобил Sin R1. Той е сбъднал една голяма мечта – България да заема достойно място в мотоспорта. Първият му досег с автомобилите е в детските му години, в гаража на баща му, а по-късно стъпва и на пистата, за да даде воля на състезателния си дух. Голямата му страст, бензинът в кръвта и упоритата работа водят до създаването на автомобилната му компания.

Снимка: Евгений Милов
Специален гост в дигиталната поредица "Корпоративни истории" е Росен Даскалов, основател на Sin Cars. 

Историята на компанията му е повече от вдъхновяваща. Екипът ни беше поканен в Русе – в града на първите неща, за да видим отблизо базата. Моделът Sin R1 и до днес участва в GT4 шампионати по цял свят и печели редица състезания.

 

Снимка: Евгений Милов
Sin Cars е с поглед и към бъдещето, като вече задава тенденции със създаването на мултифункционалната електрическа платформа L-City, която беше представена на Международното автомобилно изложение в Женева през 2019 г.

Росен Даскалов е с бензин в кръвта по наследство или както той казва, има фамилна обремененост - баща му е републикански шампион на България по мотоциклетизъм.

Снимка: Евгений Милов

„Седнах зад волана като дете и разглобявах играчките си, за да ги направя сам след това. На 16 вече бях шампион, майстор на спорта и всичко вървеше по реда си. Колите бяха моя мечта“, спомня си Росен.

 
Снимка: Евгений Милов

През 2000 г. отива в Монте Карло, за да гледа Формула 1 с притеснението, че страстта му към пистата ще се запали отново, че ще зареже бизнеса си и животът му ще тръгне в друга посока. Това не се случва тогава, но както се казва, човек не може да избяга от съдбата си.

Една сутрин Росен се събужда, след като е сънувал, че е на картинг пистата, но е забравил каската си и си задава въпроса какво прави с живота си – ходи на работа всеки ден, изкарва пари, има семейство, но също има и мечта, която постоянно се опитва да потисне. Годината е 2010 г.

„Казах си, че няма да продължа по този начин. Купих и картинг, след това едно старо BMW и така започна всичко.“

Sin Cars

Sin Cars е малка компания в сравнение със световните автомобилни производители, но е различна и вече разпознаваема като бранд на глобално ниво. Росен започва да развива дейност през 2012-2013 г. във Великобритания, където прави малък R&D център.

 
Снимка: Евгений Милов

Нали съм твърдоглав, през 2014 г. взех решение и преместих всичко в България“, разказва той.

Снимка: Евгений Милов

Автомобилът е бил разработен, дошли са и успехите в спорта, но с прибирането у нас, започват и трудностите в бизнеса – тук дори няма писти, на които да се тестват суперавтомобили. И въпреки че Росен не съжалява за решението си, ако сега е изправен пред същия избор, не би напуснал Острова, защото там можеш да почукаш на всеки гараж.

 

Снимка: Евгений Милов
Sin Cars прави наистина революционен напредък в историята на автомобилизма в България – стига до най-високи подиуми, успява да стъпи и на три континента, а големият успех настъпва през тази година, когато получава хомологация или разрешение за производство на малка серия превозни средства.

„Ние сме мултинационална компания. В момента сме в сериозни преговори с немски производител на автомобили за съвместна работа и производство на наши автомобили върху техни части, компоненти и платформи“, споделя Росен.

Снимка: Евгений Милов
Той знае, че Sin Cars е оценена на достатъчно високо ниво от световни компании, лидери в тази ниша, което за него е доказателство, че се движи в правилната посока. Но не бърза за никъде – знае, че хубавите неща изискват време и търпение.

И преследва друга своя, голяма мечта – България да има истинска автомобилна писта.

Не пропускайте и втората част на историята, в която ще ви разкажем за плановете на Sin Cars.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст