Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Франция и Германия са лидери в държавната помощ за ползване на ел. кола
Френският президент Еманюел Макрон обяви увеличение на "екологичния бонус" на Франция за домакинствата, които купуват електрически автомобил. Тези, които искат да преминат на ел. кола, ще вземат увеличение на бонуса от €6000 на €7000, каза той пред вестник Les Echos преди откриването на автомобилното изложение в Париж на 17 октомври.
Това означава, че ако искате да закупите електрическо превозно средство, ще получите 7 000 евро за покупката, стига колата да струва по-малко от 47 000 евро, пише euronews.com.
Франция също има стимули за скрап, които могат да донесат до 5000 евро за бензинов или дизелов автомобил, в зависимост от доходите на лицето.
Макрон също така обяви, че тарифният щит върху цените на енергията ще бъде разширен със зареждането на електрически терминали, което гарантира, че шофьорите на електрически автомобили няма да бъдат засегнати много от нарастващата цена на електроенергията.
Администрацията на Макрон не е единственото европейско правителство, което предлага стимули за шофьорите, които преминават към електрически коли.
Заедно с Франция, Румъния в момента има една от най-щедрите схеми за субсидиране на такъв тип покупки.
Напълно електрическите автомобили се субсидират с 10 000 евро, докато плъгин хибридите подлежат на субсидия от 4 500 евро. Налични са и бонуси за бракуване, които са около 1500 евро на кола.
Щедрата схема на Германия отбеляза успешен бум на електромобилите, като през юли 2021 г. един милион електрически коли официално се движат по пътищата.
Страната се стреми към 15 милиона електромобила до 2030 г., но обяви планове за намаляване на субсидията.
Следващата година текущата субсидия от 6000 евро за изцяло електрически автомобили с цена под 40 000 евро ще падне до 4500 евро, докато за тези, които струват над 40 000 евро, субсидията ще падне от 5000 евро на 3000 евро.
Естония се откроява сред страните от ЕС като единствената държава-членка, която не предлага нито субсидии за закупуване на електрически превозни средства, нито други значими стимули.
Държавата прекрати програма за финансови стимули през 2014 г., според която правителството субсидира до половината от цената на автомобила или до 17 000 евро.
Шест държави в ЕС не предоставят никакви стимули за покупка на частни собственици. Това са България, Чехия, Дания, Естония, Малта и Словакия.
Обединеното кралство, което подобно на Германия видя, че неговата схема за стимулиране доведе до огромен бум на електромобилите. Но там беше спряна безвъзмездната помощ за редовни покупки на електрически автомобили. Вместо това страната е насочила безвъзмездна помощ от £300 милиона (€344 милиона) за финансиране на продажбите на електрически ванове, таксита и мотоциклети.
Закупените електромобили са били под 1000 през 2011 г., а през първите пет месеца на 2022 г. те са почти 100 000.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови