Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Неговата компания стои зад 70 от най-добрите луксозни марки в света
За няколко часа един мъж измести Илон Мъск от първото място в класацията на Forbes за най-богатите хора на планетата. Председателят и главен изпълнителен директор на Luis Vuitton Бернар Арно беше на върха на класацията и вече успешно „диша във врата“ на ексцентричния собственик на Tesla.
Компанията Luis Vuitton стои зад 70 от най-добрите луксозни марки в света, включително Christian Dior, Louis Vuitton, Dom Perignon, Moët et Chandon, Hennessy, Sephora и TAG Heuer. Роденият през 1949 г. Арно контролира приблизително 50% от огромната корпорация.
Рецепта за успех
Арно има необичаен професионален старт за главен изпълнителен директор в модната индустрия. Той започна като инженер и предприемач в строителната компания на семейството си в индустриалната Северна Франция. До 1984 г. той има амбиции далеч отвъд строителния бизнес и започва да прави серия от смели и безмилостни ходове, за да поеме контрола над предприятие, което има потенциала да стане световна компания.
За тази цел той купува Boussac, известен (но фалирал) френски конгломерат, за да може да поеме един от бизнесите под неговата шапка, а именно модната къща на Dior, мечта, която той жадува от години. След като разпродава повечето от другите активи, той реинвестира парите в следващите си луксозни цели - Moët Hennessy и Louis Vuitton, две емблематични френски компании, които се сливат в LVMH през 1987 г.
Следващият ход на Арно го замесва в скандална беше игра на власт, която го прави важен фактор в цяла Европа. След като влиза през вратата на LVMH, той използва постоянната вражда между двамата изпълнителни директори, за да си осигури контролния пакет акции и след това отстранява и двамата от постовете им, поемайки контрол над компанията.
След като печели „една от най-ожесточените битки във френската мода“, той става председател, главен изпълнителен директор и мажоритарен акционер на LVMH – позиция, която продължава да заема и през 2022 г.
През следващите три десетилетия той комбинира несъществуващите активи на Boussac (включително Dior) с марките LVMH и десетки придобити компании, за да създаде най-мощния луксозен конгломерат в света – с приходи от 44,6 млрд. евро (51 млрд. долара) до 2020 г.
Образование и ранна кариера (1971 до 1984)
Бернар Арно е роден през 1949 г. в Рубе, индустриален град в северната част на Франция, където баща му, виден производител, е собственик на компания за гражданско строителство и имоти Ferret-Savinel. Майката на Арно, която има „увлечение по Dior“, се грижи синът ѝ да свири на пиано. Години по-късно Арно превръща Dior, бижуто на висшата мода, което е очаровало майка му, в основа на своята глобална луксозна група.
През 1971 г. Арно завършва бакалавърска степен от École Polytechnique, инженерно училище във Франция, и се присъединява към бизнеса на баща си като главен строителен директор.
В първата си роля след университета Арно демонстрира дързостта и бизнес нюха, които по-късно ще го направят известен - включително да убеди баща си да продаде строителния бизнес и да увеличи инвестициите в недвижими имоти.
Арно наследява баща си като главен изпълнителен директор през 1977 г. и като председател през 1978 г., което му дава пълен контрол върху семейния бизнес на 29-годишна възраст.
През 1981 г., когато френската социалистическа партия с политика на данъчно облагане на богатите идва на власт, Арно премества семейството си в САЩ, където прекарва три години, развивайки бизнеса с имоти на “Ферет-Савинел”. Докато се ориентира в конкурентния пазар на САЩ, той развива амбиции далеч отвъд строителството и недвижимите имоти – и започва да търси предприятие, което може да разшири, в идеалния случай „бизнес с френски корени и международен обхват“.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови