Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Двете марки водят ожесточена борба за продажби
Казват, че няма по-силна любов между тази, която двама братя могат да изпитват един към друг. Този мит, обаче, е разбит на пух и прах от германците Адолф и Рудолф Даслер, които водят ожесточена, безмилостна и непредвидима битка, за да позиционират двете с конкурентни марки за спортни стоки Adidas и Puma.
През 1926 г., братята Адолф и Рудолф Даслер правят домашни пантофи в своята фабрика, наречена „Gerbüder Dassler Schuhfabrik“. Въпреки че обувките им не са маркови, качеството на продуктите на братята достига до ушите на Йозеф Вайцер, тогавашния треньор на германския отбор по лека атлетика.
Братята се допълват много добре. Адолф, чийто прякор е Ади, е интровертен художник и дизайнер, докато Рудолф е експерт и специалист във връзките с обществеността. Благодарение на това двамата бизнесмени успяват да уредят реклама на продуктите си в олимпийското село на Игрите в Берлин през 1936 г.
Факт е, че трамплин за успеха на бизнеса им е установяването на нацизма в Германия, тъй като в този момент спортът е възприеман като идеален метод за постигане на така желаното „Арийско съвършенство“.
Втората световна война се сблъсква с идеологиите на братята, тъй като по заповед на Хитлер фабриката на Даслер се превръща в цех за резервни части на танкове и ракетни установки. Докато Ади се съпротивлява да се присъедини към армията, Рудолф решава да защити нацистката кауза, като се присъедини към военните. Оттам той пише писмо до брат си, в което го предупреждава, че ще поиска затваряне на фабриката, за да може да носи оръжие, заедно със своите „братя“ германци.
В края на войната и след като става ясно, че идеологията на нацизма е на път да изгуби, Ади успява да запази контрола над своята компания. От своя страна, се налага Рудолф да се премести в друга част на града със семейството си, за да отвори малка фабрика, след като е заклеймен от собствения си брат като симпатизант на Хитлер.
Половината от работниците, предимно търговци, напускат с Рудолф, а другата половина, сред които са дизайнерите, остават във фабриката на Ади. От този разкол се раждат две големи марки: Puma, основана през 1948 г. от Рудолф, и Adidas (Ади Даслер), с дизайнерските продукти на Ади през 1949 г.
От този момент и двете марки започват ожесточена борба за продажби!
Първата победа в тази битка е взета от Ади на Световното първенство през 1954 г. в Швейцария. Рудолф гледа с пренебрежение на германския треньор Сеп Хербергер, така че Adidas получават договора за производство на регулируеми обувки за националния отбор, специално проектирани да предотвратят подхлъзване в случай на дъжд. По време на мача срещу унгарския отбор буря подлага на изпитание ефективността и довежда до победата на германците с 3-2 над противника.
Съперничеството продължава и с децата на братята. Хорст, най-големият син на Ади и наследник на Adidas, успява да блокира пратките на Puma и да продава ексклузивно обувките си в олимпийското село в Мексико през 1968 г.
От друга страна, Армин, син на Рудолф Даслер, си създава добро име, когато бразилско момче, известно като Пеле, носи един от неговите модели на Световната купа в Мексико през 1970 г..
На 6 септември 1976 г. Рудолф Даслер умира. Омразата между семействата, обаче, остава толкова голяма, че Adidas публикува бележка, в която се казва: „Поради човешко съжаление, семейството на Адолф Даслер няма да коментира смъртта на Рудолф Даслер“.
Четири години по-късно Ади почива и гробът му е поставен възможно най-далеч от този на брат му. До 1990 г. неговата компания Adidas е собственост на френския бизнесмен Бернар Тапи и две години по-късно той обявява фалит.
По-късно пък Puma е закупена от PPR, френска мултинационална компания. И двете марки са „рестартирани“ за новите поколения и ще се превърнат в символ на спорта и учебник по лоялност към брандовете.
По ирония на съдбата, единственият член на семейство Даслер, който все още е свързан с марките, е Франк Даслер, внук на основателя на Puma, който е работи за Adidas.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови