Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
История на компанията, която доказа, че не е безопасно да работиш в семейния бизнес
Не прочетохте книгата? Не гледахте филма? Е, превръщането на бранда Gucci в световна модна империя може да се сравни само раждането на феникс. Gucci циклично се преражда, достигайки своята стогодишнина през 2021 г., преминавайки през семейни вражди, опити за поглъщане, почти фалит и дори убийство.
Кой основава Gucci?
Гучио Гучи основава известната модна къща във Флоренция, Италия през 1921 г. като преди да започне едноименния си лейбъл, Гучи работи като пиколо в хотел „Савой“ в Лондон.
Вдъхновен от луксозните гости на хотела, той се завръща у дома, за да започне работа в компания за кожени чанти и с нестихващата мечта да започне собствен бизнес. Първоначално Gucci продава предимно кожени изделия и се фокусира върху артикули за пътуване. Градските легенди гласят, че той е бил вдъхновен да създаде своята компания от луксозните куфари на аристократите, които носи в скъпия хотел докато работи като пиколо. Gucci свързва марката с лукса и забавленията на същите онези богати хора, като конна езда - оттук и характерния за марката декоративен елемент от конски подкови.
През 1921 г. първите магазини на Gucci отварят врати във Флоренция, а бутикът на луксозната търговска улица на Рим Via Condotti отваря врати през 1938 г.
Как се разширява марката?
В крайна сметка синовете на Гучи - Алдо, Васко и Родолфо, започват работа за компанията и репутацията й продължава да расте в много положителна посока. Заради сложното положение около Втората световна война и ембаргото, наложено на Италия, заради фашистките й принципи в този период, през 1935г. компанията се сблъсква с недостиг на кожа.
В този период Гучи създава чанта от специално изтъкан коноп и известният преплетен диамантен символ на Gucci е отпечатан отгоре.
Какво се случва след Втората световна война?
След края на Втората световна война производството на кожа започва да се увеличава най-големият син на Гучио - Алдо създава първата чанта от свинска кожа на марката. Материалът става подпис на модната къща и първата чанта на Gucci с бамбукова дръжка, която е във формата на седло! През 1951 г. Gucci става популярен със зелено-червено-зелено райе.
През 50-те година компанията разширява мрежата си от магазини. Докато вече има магазини във Флоренция и Рим, Рудолфо отваря още един в Милано през 1951 г., преди да стъпи в САЩ две години по-късно. Малко преди смъртта на Гучио през 1953 г., магазин на Gucci отваря врати в хотел „Савой“ в Ню Йорк като знак на почит към времето му като портиер. Легендарният основател умира само 15 дни по-късно на 71-годишна възраст.
Какво влияние имат знаменитостите върху дизайна на Gucci?
В годините след смъртта на Gucci, марката продължава да бележи успех благодарение на синовете на създателя си. Знаменитости като Елизабет Тейлър носят чанти с бамбукови дръжки, а мокасините Horsebit - с емблематичната си двойна халка и лента - са пусната през 1953 г.
През 1961 г., след като Джаклин Кенеди е забелязана да носи чанта на Gucci, модната къща ѝ дава името "The Jackie". Горе-долу по същото време създава лого (първоначално използвано за закопчаване на чанти), което се използва и днес, известното двойното си G.
Грейс Кели също има влияние и върху дизайна на Gucci. Когато си купува чанта с бамбукова дръжка през 1966 г., Родолфо Гучи й подарява флорален шал, направен специално за нея. Моделът представлява илюстрация от известния художник Виторио Акорнеро, по-късно наречена патерн „Флора“.
Още магазини на Gucci се появяват в Токио, Хонг Конг и Ню Йорк през 70-те години, които продаваха дрехи в Токио, Хонг Конг и Ню Йорк. През 1975 г. Gucci навлиза в пространството за красота с дебютния си аромат, Gucci No. 1.
Какво се случи със семейство Гучи през 80-те?
Gucci провежда първото си модно ревю на конфекция през 1981 г. Колекцията се фокусира силно върху модела „Флора“ и се провежда в Sala Bianca, Palazzo Pitti във Флоренция, Италия.
През следващите няколко десетилетия Gucci претърпява няколко големи промени, както и известна драма. Внуците на Гучио работят в компанията в началото на 80-те години и семейството почти се разпада в борбата кой ще поеме контрола върху компанията. В крайна сметка синът на Родолфо, Маурицио, поема управлението, изтласквайки братовчедите си и чичо си Алдо от компанията.
През 1989 г. холдингова компания Investcorp придоби почти половината от Gucci.
Кога Том Форд поема Gucci?
Истинската промяна настъпва през 1990 г., когато на сцената се появява изключително талантлив млад дизайнер на име Том Форд. Първоначално той ръководи колекцията конфекция на Gucci, но става творчески директор на модната къща през 1994 г.
През това време Маурицио Гучи продава останалите си акции на Investcorp. А няколко години по-късно през 1995 г. е убит.
И до ден днешен Форд се смята за дизайнера, който наистина съживява Gucci, включвайки хиперсексуални дизайни и запомнящи се патерни. Неговата есенна колекция от 1995 г. и елегантните, минималистични дизайни имат огромен комерсиален успех и знаменитости като Гуинет Полтроу, Дженифър Лопес и Мадона са снимани с негови дрехи на червения килим.
През 1999 г. емблематичната чанта "Jackie" е лансирана отново с няколко актуализации, като бързо се превръща в новия задължителен артикул през тази година.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови