Опазването на биоразнообразието е заложено...на дебитна карта

Една от програмите на Mastercard насочва вниманието ни към застрашените животни (ЧАСТ 2)

 

Бизнесът ще бъде по-конкурентноспособен в бъдеще чрез прилагането на ESG измерители. Някои бизнеси тепърва започват да ги внедряват. Има не малко примери на пазара, които са добре ориентирани в този тип политики и комуникират добре с крайните си клиенти.

Служителите ще изискват отношение от компанията, от която потребяват продукт или услуга, а бизнесът ще трябва да го даде. И тези, които действат по-бързо, ще бъдат и по-успешни.

„Напълно нормално е в един момент темата за ESG да бъде фактор. Вече го виждаме – в социалния аспект, остава да видим кога ще навлезе и екологичната част“, смята и Найден Маречков, директор „Развитие на продукти“ в Mastercard.

Компанията работи от години в посока устойчиво развитие на бизнеса.

 

„Изключително важно е да се работи по обучения на служителите – те трябва да знаят какви са последствията от всяко тяхно действие“, допълва експертът.

Освен хората, които работят в компанията, технологичният лидер включва и потребителите в кампаниите си, посветени на регенерирането на природните ресурси.

Една от програмите на Mastercard, например, има за цел да насочи вниманието към опазване на биоразнообразието на планетата.

Проектът Mastercard Wildlife Impact Card, разработен в партньорство с Банка ДСК и със световната научна организация Conservation International, насочва вниманието към критично застрашените животни, които са изобразени върху дебитните карти. Сред рях са африкански горски слон, черно-бял гривест лемур, жълтоопашата вълнеста маймуна и панголин.

„Това е изключително емоционален апел. Една карта е валидна само няколко години и ако осъзнаем, че конкретният вид, който е изобразен върху нея, може да изчезне през това време, трябва да се замислим как да предотвратим процеса“, обяснява Маречков.

За всяка издадена карта се дарява по 1 долар на международната организация Conservation International за опазването и възстановяването на местообитанията на дивите животни.

Очакванията са до 2030 г. този проект да обхване приоритетни територии, равняващи се на 40 милиона хектара земя и 4,5 милиона квадратни километра водни площи в целия свят. 

Mastercard подкрепя и консервационната програма на Софийски зоопарк за диви застрашени видове. Съвременните зоологически градини поставят екологичното образование и популяризиране на знанията за природата като приоритети, които изграждат и правилно отношение към околната среда.

„Ставаме по-осъзнати като общество и с малки стъпки се движим в правилната посока“, категоричен е експертът.

ESG политиките са вид отговорност и показват как можем да решим глобални проблеми. Колкото по-отворени сме към тях като част от обществото или от бизнеса, толкова по-смели ще бъдат и действията ни.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст