1 USD
1.72426 BGN
Петрол
62.7 $/барел
Bitcoin
$96,780.8

Как инфлуенсърството може да се превърне в бизнес?

„Инфлуенсър“ трябва да стане официална професия, казва Радостина Христова

Как да разпознаем „фалшивите“ инфлуенсъри с купени последователи от „истинските“? Как инфлуенсърите могат да се предпазят от нелоялни бизнеси? А как аудиторията – от нелоялни инфлуенсъри? И как всъщност инфлуенсърството може да се превърне в устойчив бизнес? На тези и други важни въпроси отговаря Радостина Христова – председател на Българската асоциация на създателите на съдържание в Бизнес Видео Подкаст.

„Ако си създател на съдържание – независимо дали готвиш отлично, танцуваш или просто искаш да споделяш знанията си – стига да си преминал през всички стъпки и имаш доказана експертиза, разбира се, че насърчавам такъв тип продукти. Те могат да се превърнат в дългосрочен и устойчив доход“, казва Радостина Христова.

Тя подчерта, че според нея „инфлуенсър“ трябва официално да бъде призната за професия. От това биха произтекли както конкретни отговорности и задължения, така и съответните ползи – при условие, че са въведени ясни стандарти, достойно заплащане и реално изпълнение на професионалните ангажименти.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Христова допълни, че в онлайн пространството има инфлуенсъри, които създават висококачествено съдържание и се справят отлично. В същото време обаче отбелязва, че немалко хора просто наводняват пазара, без ясна посока или избрана ниша, в която да се развиват.

Относно работата между инфлуенсъри и бизнеси, Христова посочи, че много компании все още не са готови за ефективно сътрудничество. Често те очакват инфлуенсърите едва ли не да „издържат“ бранда, което е нереалистично. По думите й, инфлуенсърите трябва да бъдат включени в края на вече изградената маркетингова стратегия, след като са уточнени основните цели и подходи на кампанията.

Тя обясни, че преди да включат инфлуенсъри в кампания, бизнесите трябва да имат ясно изграден план. Това означава да си отговорят на ключови въпроси като: каква е целта на тази комуникация? какъв тип съдържание очакваме? какви резултати гоним? колко сме готови да инвестираме – както финансово, така и времево? Христова подчерта, че инфлуенсър маркетингът не е универсално решение – не всеки инфлуенсър е подходящ за всеки бранд, затова процесът изисква стратегическо мислене и добра преценка.

Тя също така отправи съвет и към инфлуенсърите: да бъдат честни с аудиторията си и да не казват, когато рекламират нещо. Според нея, тази работа носи реална отговорност и лоялност както към последователите, така и към партньорите. Ако някой веднъж или два пъти е подвел бизнес партньорите си, то „четвърти път просто няма да има“.

Председателят също така даде точни насоки как да разпознаем т.нар. „фалшиви“ инфлуенсъри. Един от основните признаци е, когато по-голямата част от последователите са извън България – често от страни като Индия, Пакистан или Русия. Друг ясен индикатор е, ако повечето от тези профили са създадени на една и съща дата. Освен това в подобни акаунти често липсват профилни снимки или има само една публикация.

Самата асоциация проверява инфлуенсърите, които кандидатстват за членство, чрез специализиран софтуер. Въпреки това се допуска известен толеранс за малък процент фалшиви последователи, тъй като софтуерът не може да даде напълно точни резултати.

Христова посъветва всички, които искат да създават съдържание, да се фокусират върху т.нар. evergreen съдържание – такова, което остава актуално във времето – вместо да се водят от краткотрайни трендове. Според нея именно този тип съдържание е по-ценен, устойчив и с дългосрочна стойност, а и е нещо, от което никога няма да се срамуваш – за разлика от преходните модни течения, които бързо губят своята релевантност.

Целият разговор вижте във ВИДЕОТО!

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук