Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Основателят на българския стартъп SWIPE ни разказва какво продават българите (ЧАСТ 2)
Да, това е продължението на една история за прословутата любов между българина и неговия телефон… Връщаме се обратно в офиса на стартъпа SWIPE, за да разберем какво продаваме под формата на смартфони.
„Българите продават всичко. Когато ние стартирахме проекта, очаквахме, че при нас ще идват абсолютни "бараки". Стари устройства - все едно тир е минал през тях. Чудехме се дали ще има интерес, т.к. а много морално остарели. Интересното е, че в момента продаваме телефони, излезли на пазара преди месец“, казва Михаил Димитров, основател на SWIPE.
По негови думи причината за това българите да продават нови устройства, закупени преди месец, е че или не са си преценили бюджета, или са направили експеримент да минат към нова операционна система и искат да се върнат към старата или пък някой им е подарил устройство, което не им допада.
Да говорим за пари
Когато компанията, която се занимава с т. нар. рефъмбишънг, или рециклиране на телефони, приеме едно устройство, тя го връща максимално бързо на пазара, като цената, която се формира е почти незначителна над тази, на която е закупено устройството.
„Нашата цел е да не създаваме разлика между това клиента да продаде на някой друг краен клиент и да продаде на нас“, казва той.
Как започва всичко?
Преди да създаде свой собствен стартъп Михаил работи за най-голямата платформа за обяви в света. Там той разбира колко е голяма търговията между лицата, които искат да продават и онези, които предпочитат да купуват употребявани стоки.
Идеята за компанията се ражда от желанието му да създаде по-голяма сигурност между крайните потребители. И както всяка една новаторска идея, тя го увлича толкова, че той решава да напусне работата си от 9 до 17:00 и да рискува…
„Късметлии сме, че имаме възможност да развиваме стартъп компания в България. Това може да звучи странно. Ние знаем, че българите са скептични и не вярват, че на нашите ширини може да се случи нещо“, ни разказва Михаил.
Той стартира амбициозният проект и казва, че стартъп общността в България е много сплотена и когато една компания има нужда от финансиране, добри кадри или дори менторство, тя го получава на принципа „Предай нататък“.
А защо държим 1 млрд. лева в шкафовете си? Вижте в ЧАСТ 1:
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб