Директор отхвърля всеки кандидат, който даде този отговор на първо интервю за работа
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Малките български брандове в борба с бързата мода
Дрехи и аксесоари създадени от рециклирани материали набират все повече популярност в България.
Всички нискокачествени облекла и аксесоари, които се продават на сравнително ниски и достъпни цени, влизат в категорията „бърза мода“. В световен мащаб, всяка година около 92 млн. тона дрехи отиват на сметището. Тези отпадъци произвеждат половин милион тона микропластмаса, според Gitnux blog.
В България търговията в тази сфера е една от малкото, която може да се похвалят, че е избягала от кризата през последните няколко години. През февруари 2023, годишният ръст на продажбите на дрехи е 54,2%, твърди Националният статистически институт (НСИ).
Алтернативна продукция
Срещу глобалния проблем на текстилната индустрия в държавата се изправя новото поколение брандове.
„Нашите дрехи са направени от 100% органичен памук, а полиестерът, който използваме е рециклиран“, споделя Деян Пешев пред businessnovinite.bg, който стои зад бранда Bare Hands Society. „При една част от печата използваме сертифицирани мастила, които са на водна основа. Освен, че не дразнят по никакъв начин кожата, те са и по-благоприятни за планетата“, твърди още основателя на компанията.
Около 20% от световното замърсяване на водата идва от боядисването на текстил. Водата, използвана за нанасяне на химикали и боядисване на тъкани, често след това се изхвърля обратно в реки и други водни пътища. Това показват данни от Sustainably chic.
За да се популяризира по-екологичната продукция в държавата, на различни места в столицата се организират базари, с изцяло български производители. В Once Upon a Time Biblioteka, това е ежемесечна практика, като „голяма част от продуктите на щендерите са на малки брандове, създадени по по-екологичен начин и с по-дълъг срок на годност“, споделя Румяна Рейнова, управител на заведението.
Втора ръка
Освен чрез производството на по-качествени продукти, друг начин за справяне с бързата мода е препродаването на вече употребявани дрехи или т.н. бизнес за дрехи втора ръка. В България с инициативата за популяризирането на този вид търговия са се захванали обикновени хора, любители на модата.
До този момент, най-голямата група във Facebook наброява над 17 000 участници, а целта им е да се даде нов живот на дрехите. От 5 години насам, създателката на групата и на магазин за втора употреба IN&OUT - Александра Захариева, организира базари, където дава възможност на всеки да продаде дрехи, които вече нямат място в гардероба му.
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.
По-рано Пекин заведе дело в Световната търговска организация (СТО) срещу въведените от Европейския съюз високи мита