В България продажбите на нови коли растат по-бързо, отколкото в ЕС
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови
Какво ще стане, ако след 1000 години светът е засипан с дрехи?
Знаете ли, че модната индустрия e вторият най-голям замърсител в света след петрола. За производството на текстил се използват близо 8 хиляди химикала, a количествата отделени вредни емисии са огромни. Странно е, но една красива и необходима индустрия като модата, се превръща в страшен проблем за човечеството и заплаха за оцеляването му.
Срещата ни днес е с две момичета, които не просто създават успешен стартъп, но и изцяло се отдават на каузата да решат проблемите с презапасяването, създавайки платформа, в която всеки може да продаде, нещата от които вече няма нужда или не му носят достатъчно радост.
Боряна Узунова и Ана Кременлиева са от съвсем различна страна в модната индустрия преди да решат да създадат платформата за модни находки втора ръка NOLD. Разочарована от модата първа ръка Ана среща Боряна, която по това време вече има близо 9 годишен опит в развитието на технологии, намаляващи отпечатъка от модната индустрия. Около желанието на двете да се разделят с няколко свои неща от гардероба идва идеята и за създаване на цяла платформа.
Пускането на платформата е паметно за двете основателки, които чакат в 5 часа сутринта домейнът на сайта да се прехвърли. Оказва се че в този момент имат нужда от покупката на допълнителен такъв, а шипингът не сработва и двете започват да отговарят ръчно на всеки клиент. Всички се изреждат да ги разубеждават да стартират на 17 декември, заради силните кампании на големите брандове и милионите, изливащи се в реклама преди Коледа.
Останали с пари само за месец, двете не се отказват да отменят старта за януари, и останалото е просто история. История на успешен бизнес.
Първият продукт, който продават през платформата е кожено яке на гимнастичката Мая Пауновска, а всеки неин артикул след това се продава рекордно бързо. След това редица популярни дами, сред които Александра Жекова, Биляна Йотовска, Зейнеб Маджурова, Славена Вътова, Деница Стоянова, Хриси Парова, Валери Йорданова, Маги Джанаварова, Ели Бинева, Симона Дянкова, Антоанет Пепе и много други.
Сред продадените артикули са и едни червени очила на Боряна, които са подарък от майка ѝ и въпреки, че не ги е носила само веднъж преди 7 години на годежа си, казва, че не изпитва сантименталност към вещи, тя ги продава с леко свито сърце.
„NOLD влезе много добре като предложение, защото стимулира кръговата икономика. Когато циркулираме едни продукти, това означава, че ние не произвеждаме и не изхвърляме ресурси, което автоматично оптимизира отпечатъка на модната индустрия“, казва Боряна.
Въпросът коя какви функции е поела в компанията и двете единодушно определят като „опасен“, защото им се налага да редуват етапи от живота си, в които едната често застъпва на мястото на другата.
„Ние сме стартъп - млад бизнес. Първите няколко гардероба сме ги снимали и гладили двете с Боряна. Закачали сме етикети и сме мъкнали кашони за pop-up, които сме правили. Едновременно с това Бори е супер силна в намирането на финансиране за бизнеса ни. Това е нейната стихия. Тя е способна, както да изглади един гардероб днес, така и да проведе 11 разговора утре. Всеки сменя трудовите си характеристики според нуждите“, допълва Ана.
Двете разсъждават върху вариантите как модните марки могат да станат по-малко замърсяващи, въпреки, че техният бранд всъщност не произвежда артикули и въпреки това е създаден с идеята за устойчивост. Вариантите не се изчерпват само до това да се използват устойчиви материали или препродажба на собствени стоки, с цел компаниите да участват в кръговата икономика.
„Аз винаги изхождам от това какво означава да си „устойчив“. Ако увековечиш една практика и си представиш, че продължавайки да правиш същото нещо и след 1000 години светът е заринат с дрехи, значи това не е устойчиво. Не можем да продължаваме да консумираме ресурси безкрай без да създаваме нови“, ни разказва Боряна.
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови
Докладът обхваща 138 локации по целия свят
Колко пари е изкарал Тръмп от продажбата на стоките си?