Кариерен експерт казва как да се справим с токсичните и несигурни колеги

Той определя 3 червени флага, на които да обърнете внимание

 

Вероятно сте се сблъсквали с несигурен човек на работа - може би колега клюкар или шеф, който постоянно омаловажава вашите постижения.

Несигурните хора са един от най-трудните типове личности за работа и твърде много от тях може да създадат токсична работна среда, казва професорът от Harvard Business School Ранджай Гулати.

Може да е трудно да работите с някой, който анализира твърде много всичките си решения или е застрашен от вашия успех, но Гулати има някои съвети.

Червени знамена, за които трябва да внимавате

Първата стъпка за обезвреждане на напрегната ситуация е да знаете как да забележите признаците на хронично несигурен колега.

Несигурността може да доведе до негативни разговори и самокритика при някои, но на работното място може да се прояви и във вредно поведение, като принизяване на другите, за да изглеждат по-важни, или нагласяне на някой друг да поеме вината за провал, пише CNBC.

Ето трите най-често срещани признака на „силно несигурен“ човек на работа, според Гулати:

-Сравняват се постоянно с другите и ги приемат като конкуренция
-Търсят постоянно одобрение и похвала от своите колеги или шеф
-Отдават се на саможертва

Всички тези поведения са форми на външно валидиране, от което крайно несигурните хора се нуждаят, за да успокоят собствените си съмнения относно способностите си.

Например, един несигурен човек може да се състезава прекалено много с колегите си, за да вземе важна задача или да спечели комплимента на шефа, така че ще „спрат да вярват, че те самите са най-лошият служител в екипа“, обяснява Гулати.

Неуверените хора, които имат манталитет на жертва, са „особено опасни“ за работа, предупреждава Гулати, тъй като им липсва лична отговорност и често ще обвиняват другите за своето нещастие, което прави сътрудничеството „почти невъзможно“.

Как да се справим с много несигурен човек на работа

Работата с изключително несигурен колега изисква търпение, съпричастност и ясни граници за това кога и как да се ангажирате с него, казва Гулати.

Поддържането на негативни мисли за тях няма да помогне на връзката ви, така че по-добре е да намерите баланс между подкрепата и приемането.

За да направите това, поддържайте чувство за позитивизъм и спокойствие, когато общувате с тях, но внимателно пренасочете разговора, ако започнат негативни монолози или клюки.

„Например, можете да кажете:„ Съжалявам, че се чувствате така, сигурен съм, че резултатът ще бъде по-добър, отколкото очаквате “, предлага Гулати.

Ако се опитват да ви подтикнат да клюкарствате за друг колега, дръжте професионалната си дистанция. „Можете да кажете: „Не съм имал такъв опит с, така че не мога да добавя много към разговора“ и да смените темата“, казва Гулати.

В крайна сметка, ако силно несигурен колега ви изцежда и разсейва, добре е да ограничите взаимодействието си с него. Носете слушалки на бюрото си, учтиво се извинете, че нямате време за разговор или направете каквото трябва, за да защитите спокойствието си, казва Гулати.

„Можете да помогнете на някого да разпознае своите ограничения или да го подкрепите, когато се чувства тревожен, но само до известна степен“, казва Гулати. „За да преодолеете своята несигурност, трябва сами да се изправите срещу тези чувства.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст