Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Според Роберто Маринов много ресторантьори назначават персонал с обещание за по-големи бакшиши от заплатата
Във времена на висока инфлация се наблюдава тенденция клиентите да оставят все по-малък бакшиш, тъй като всички продукти (храни и напитки), предлагани в заведенията, са поскъпнали. Това показват наблюденията на автора на книгите „Спести пари, не ги харчи“ и „Внимание, потребители“.
„Цената на храните и напитките в заведенията се е покачила средно с около 20 до 30 %. През последния месец, два пъти посетих любими заведения и цените на всичко бяха се вдигнали. Това, което силно ме впечатли, е, че в едното заведение, на всяка маса бе поставена бележка, че „не се приемат плащания с карта“. Това за централно заведение в гр. София, е доста странно, но само по себе си говори много“, ни разказва той.
Оказва се, че хората доста често не оставят бакшиш, когато плащат с карта. В такива ситуации, макар и да не ни се иска да вярваме, винаги присъства едно съмнение дали това е просто технически проблем или опит потребителят да бъде заблуден да остави бакшиш.
Според Маринов практиката бакшишите да се впишат заедно в сметката в картовото разплащане, все още не е добре утвърдена в България.
„Доста от търговците в малките населени места предпочитат да нямат ПОС терминали, тъй като трябва да заплащат такси и комисионни при различните транзакции. Със семейството ми през изминалото лято посетихме едно родопско курортно село. Нямахме пари в брой и най-близкия банкомат се намираше на 10 км от селото, но за наше щастие, намерихме само 1 заведение в селището, където бе възможно разплащането с карта и там съответно вечеряхме“, добавя Маринов.
Много служители от сферата на обслужването, включващи сервитьори, бармани, градинари, таксиметрови шофьори, почистващ персонал и хамали получават по-големи бакшиши от заплатите си. Основното правило за бакшишите е те да принадлежат на служителите, а не на работодателя.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб