В този ресторант сервитьорите винаги ти забравят поръчката и това е чудесно

 

В тази страна грешките обикновено се наказват

Ако някога сте били в Япония, знаете, че в японските ресторанти не се правят грешки. И в случай, че бъде направена такава, дори и незначителна персоналът понася последствия, като порицанието е почти равно на най-тежкото наказание за тази вярваща в морала и чесността нация.

Но както подсказва името му, Tokyo pop-up Restaurant of Mistaken Orders (Ресторантът на сбърканите поръчки) промени нещата.

„Може да си помислите, че е лудост, но нашият ресторант дори не може да изпълни правилно поръчката ви“, се казва на страницата му. „Всички наши сервитьори са хора, живеещи с деменция. Те могат или не могат да изпълнят поръчката ви правилно. Зависи от деня!

Макар тази концепция да изглежда не-японска на пръв поглед, тя всъщност отразява реалностите на японското общество през 21-ви век. Страната има застаряващо население с висок дял на възрастни хора и това я поставя сред най-бързо нарастващия брой на преобладаващи случаи на болестта на Алцхаймер и деменция.

Собствениците разказват, че 37% от поръчките са били сбъркани, но 99% от клиентите казват, че са доволни.

Цели градове вече са започнали да структурират своите услуги около нарастващ брой граждани с деменция. Но самата деменция остава „широко неразбрана“, казва собственикът на Restaurant of Mistaken Orders Широ Огуни.

„Хората вярват, че не можете да направите нищо за себе си и състоянието често означава изолация от обществото. Искаме да променим обществото, за да стане по-леко, така че, деменция или без деменция, можем да живеем заедно в хармония.

Някои от сервитьорите са на средна възраст, други близо до 100 години, но всички изглежда имат умение да изграждат връзка с клиентите си – умение, с което всеки, който някога е работил пред къщата в ресторант, ще се съгласи е от съществено значение, особено когато се случват грешки. Виждаме ги да правят правилни, така и неправилни поръчки, но вечерящите изглежда се наслаждават на изживяването и в двата случая:

Това съдържа друга истина за японската хранителна култура, която всеки, който е ял в Япония, ще признае: каквото и да поръчате, шансът да е вкусно е приблизително 100%.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст