1 USD
1.80012 BGN
Петрол
86.66 $/барел
Bitcoin
$23,466.0

Как да не губим пари на Черния петък?

Практични съвети за улеснение на потребителите

Черният петък е един от най-големите дни за пазаруване по цял свят. Тази година той е на 25 ноември. Понеделникът след Черния петък пък бива наричан Кибер понеделник („Cyber Monday”) и започва около 2005 г., който се изразява в необичайно голям подем от онлайн поръчки.

С времето традицията на Черния петък се променя и както можем сами да забележим, немалък брой търговци започват да предлагат оферти под знака на „Черен петък“ още в началото на месец ноември, а други търговци удължават периода на намаленията чак до Коледа и Нова година.

Вижте съветите на експертите от "Активни потребители", за да сте сигурни, че ще откриете най-добрите оферти на най-изгодни цени. 

1. Проучете предварително продуктите!

Преди да закупите някой продукт на страхотна цена, замислете се дали всъщност ще ви бъде полезен. Вижте какви са му функционалностите и къде може да бъде прилаган. Доста често се случва през този период на оферти потребители да закупуват продукти, които ние не бихме препоръчали, поради непотребната функция, която те предоставят. Те просто са на неустоима цена, но всъщност се оказва, че са непотребни и сме загубили пари за предмет, който няма да ползваме.

Информация за продуктите може да откриете в интернет. Важно е да сме информирани какво купуваме и дали има сходен продукт, на по-добра цена или с по-добри функционалности! 

2. Създайте Списък с желани продукти

В някои уебсайтове има опцията да запазите продукти, които искате и дори да ви уведомяват, когато има намаления за тях. Създайте такъв списък с желани продукти, защото това ще ви улесни, когато ви „залеят“ с „невероятни оферти“ за продукти, които не ви трябват. Хартията и писалката никога не излизат от мода, също така!

По-добре да имате готов списък с продукти, които сте обмислили, че ви трябват, и да ги откриете лесно, отколкото да ровите сред много продукти, които имат наистина примамливи цени и „да се хлъзнете“ да ги закупите без да имате нуждата.

Разумното пазаруване спестява пари и прави живота ни по-лесен!

3. Направете списък с различни търговци, които продават същия продукт. 

Пригответе си списък с линкове към продукта предлаган от различни търговци, в случай, че уебсайта на търговеца показва проблеми поради натовареност. Така ще сме подготвени за различните ни покупки намиращи се на различни сайтове. Не забравяйте, че много хора ще „дебнат“ офертите и ще предизвикат голям товар на уебсайтовете на търговците, което може да причини бъгове и неудобства!

4. Преди да закупите най-новата технология, запознайте се с жизнения цикъл.

Навярно сте притежавали най-новия телефон, който вярно ви е служил няколко години, преди да започне да създава проблеми. Технологиите се подобряват с малки стъпки, като повечето известни компании обновяват своя асортимент всяка година с по-добъри продукти, базирани на по-стари версии. Следователно жизненият цикъл на технологията обикновено е на годишен принцип.

Важно е да се отбележи, че продукт от миналата година може да бъде също толкова адекватен, колкото и актуалният, в зависимост от вашите нужди. Шансът миналогодишен продукт да е намален е значително по-голям, затова преценете дали си заслужава да закупите най-новия продукт, като неговият предшественик не му отстъпва по характеристики и изживяване.

Снимка: EPA
5. Обърнете внимание на необичайни марки

Марки като LG и Sony са ни добре познати и знаем, че техните телевизори с обозначения на кутията 4К картина и FULL HD ни обещават добър продукт с чиста картина и дълбоки цветове. Но същите тези обозначения на кутията на марки, които не сме чували, не обещават същото качество. Това не означава, че тези неизвестни марки са лоши, но имайте предвид, че шанса е немалък да не получите същото качество.

Трябва да сте с повишено внимание, когато купувате марка различна от утвърдените на пазара. Проучете марката и самият продукт.

6. Използвайте сайтове, които сравняват продукти и техните цени

Има значителен на брой сайтове, на които можете да сравните цените на множество продукти. Те не ви осигуряват представителност или непременно да ви покажат най-ниската възможна цена за даден модел, но помагат много за сравняване на цените и избягване на измами с фалшиви намаления.  

7. Пазаруването за Черния петък започва по-рано

Както вече споменахме, можете да започнете пазаруването по-рано. Голяма част от търговците започват да предлагат намаления още в седмицата преди Черния петък. Вече имаме данни, че от началото на месеца са започнали промоции по случай Черния петък, което в бъдеще ще превърне целия месец в „Черен ноември“. Предстои да разберем в идните години!

8. Каква им е политиката за връщане?

По закон, гарантирано право на връщане имаме само при пазаруване онлайн или извън търговския обект. Във физическите магазини това законово право не съществува, но някои търговци имат политика да предоставят подобно право на връщане в определен срок, който понякога достига и до 30 дни. Питайте в съответните магазини служителите дали имат такава политика и къде може да прочетете условията за връщане. Важно е да имаме доказателство, че има такава политика.

9. Пазарувате във физически магазин? Ползвайте си телефона!

Когато оглеждате продуктите в магазина, проверете дали не се продава по-евтино в онлайн пространството. Може да пробвате обувките във физически магазин и да поръчате онлайн от друго място, където е значително по-евтино. Пазаруването онлайн ще ни даде правото на връщане в 14 дневен срок. Ако пазаруваме от физически магазин няма да можем да се откажем от продукта без да дадем валидна причина, в случай, че нямат търговска политика на връщане!

10. Гледайте цената, а не колко голяма е отстъпката

Един продукт може да е намален с 80%, но всъщност този процент се базира на първоначалната цена, която може да е значително завишена от обичайната за пазара. Проверявайте цените навсякъде, за да добиете представя за пазарната цена и съответно да изберете най-доброто.

11. Помислете да закупите онлайн и да получите продукта на по-късна дата

Можем да избегнем големите опашки и лудницата в магазините, като поръчаме онлайн с доставка до офис на куриер и да изчакаме някой друг ден за да намалеят потоците от хора покрай този „шопинг“ празник. Може да поискате да бъде доставено на определена дата. Препоръчваме да са минали поне 7 дни от Черния петък, тъй като в този период хората ще посещават куриерските офиси и ще има опашки.

Обърнете внимание колко време може да престои поръчката при куриера, преди да я върнат на търговеца!!! За целта попитайте в куриерската фирма, какъв е срокът, в който задържат непотърсени пратки, преди да ги върнат на изпращача.

12. Сигнализирайте за нередности в цените

Ако сте от хората, които следят цените от рано, докладвайте за нечестни практики на търговеца. Една такава практика е завишаване на цените дни преди да започнат да обявяват „намаления“ с цел отстъпката да изглежда по-голяма. Това е нечестно и забранено от закона! Сигналът може да го отнесете към Комисията за защита на потребителите. Подава се онлайн на следния линк: https://kzp.bg/podavane-na-zhalba

За да могат да си свършат работата по-лесно, приложете снимков материал, който да доказва промяната на цената.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Google разкри колко вода използва за охлаждане на центровете си за данни

Coldplay
+9

Галерии