1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,464.9

Шест български компании получават до 200 хил. евро финансиране от LAUNCHub

БГ Бизнес

Предприемачи от България и региона могат да кандидатстване за първоначално финансиране в рамките на 30 000 евро

Фондът за рисково финансиране LAUNCHub обяви имената на шест компании, получили т.н. SEED финансиране до 200 000 евро. Това са фирмите Coherent Labs, DeskGod, Imagga, iMediaShare, Rankur и StorPool. Основаните в България компании са се фокусирали към чужди пазари, а техните продукти и услуги вече се радват на първи добри резултати – потребители, клиенти, приходи.

До 6 януари 2013 г. нови предприемачи от България и региона могат да кандидатстват за първоначално финансиране в рамките на 30 000 евро от LAUNCHub. От фонда обявиха началото на т.н. Прозорец за кандидатстване за акселераторкската програма за финансиране срещу дялово участие в компанията.

В посочения срок предприемачите могат да представят своите проекти в сферата на Информационните и комуникационни технологии чрез попълване на онлайн въпросник. Освен възможността да получат финансиране, одобрените екипи имат шанс да участват и в менторската програма на LAUNCHub, която цели да осигури по-бърз растеж на компаниите, чрез споделяне на опит и откриване на нови партньорства. При одобрение за тази Акселераторската програма и постигане на бързи резултати, стартиращите бизнеси могат да получат и последващо финансиране до 200 000 евро.

Представители на одобрените вече компании отговориха на въпроси на btvnews.

Coherent Labs
Защо се насочихте към разработката на компютърни игри? Как малка компания от България успява да се досети за решения, за които на „големите” не им достига въображение?

Георги Петров (съосновател на компанията)
Компютърните игри представляват за нас, една от най-бързо развиващите се и предизвикателни области на разработката на софтуер. Голямо наше предимство е, че екипът е създаден от програмисти с дългогодишен опит в разработката на компютърни игри. Това ни помага да адресираме нуждите и решаваме по-добре проблемите, които ние самите сме изпитвали при работата си.

Като малка компания сме много по-бързи във взимането на решения и реакцията на технологичните тенденции. По-добри сме от „големите“, защото сме преди всичко разработчици на игри и говорим на един език с нашите клиенти. За нас взаимоотношенията с всеки наш клиент и партньор са много важни и персонални.

DeskGod
Опитите на бизнеса да ангажира клиентите и да създаде лоялност у тях могат да бъдат досадни. Как една млада фирма може да преодолее инертността, да „активизира” и приобщи потребителя?

Даниел Христов (основател на компанията)
Всеки, който е похарчил дори един лев за реклама в Интернет знае от първа ръка колко скъпо и трудоемко е да се постигне максималното с всеки посетител. DeskGod дава възможност на Интернет бизнеса да автоматизира своята ежедневна работа като поставя комуникацията с посетителите на ново, по-високо от всякога ниво.

Ние преди всичко сме хора и дори в общуването си с един сайт изпитваме своите чувства и емоции. Това е като общуването с продавача в магазина и както добрия продавач спомага за увеличаването на продажбите, така в Интернет света DeskGod помага чрез изграждането на персонална връзка с посетителите като автоматизира и прави процесите по-лесни от всякога.

Imagga

Imagga
Днес проблемът изглежда, повече от всякога, е не в липсата на информация, а в нейното изобилие. Смятате ли, че автоматизирани инструменти за обработката й, във вашия случай на изображения, ще става все по-добро решение на този проблем?

Георги Къдрев (съосновател на компанията)
Определено организацията на цифрови снимки е проблем, който до момента не е бил подходящо адресиран. Създаването на цифровата фотография не е подобрило съществено леснотата, с която хората откриват снимки. С постоянно нарастващото количество цифрови снимки, благодарение и на много по-достъпните цифрови камери и смартфони, проблемът става все по-очевиден. Ние целим да променим това и вярваме, че подходящо приложена технология може да спести много време и усилие на хората, които менажират снимките си, независимо дали става дума за лична колекция снимки или голяма база от изображения свързана с бизнес.

iMedia Share
Приложението ви е насочено към iPhone и Android потребителите. Работите ли над такова за смартфоните, използващи Windows Phone? Коя от мобилните операционни системи смятате, че ще се окаже по-успешна?

За реализиране на нашата стратегия в iMediaShare е изключително важно да сме силно фокусирани, включително по отношение на поддържаните платформи. Технологичните ни усилия през следващите месеци ще останат в посока подобряване на продукта за основната част от потребителите -- тези с iOS и Android телефони и таблети. Към момента не планираме поддръжка на други платформи и това вероятно ще остане така докато Windows Phone не достигне значим пазарен дял на целевите ни пазари.

Популяризирането на нова платформа в съществуващата мобилна екосистема ще е изключително трудно, но ако някой има шанс да го направи това е Microsoft. Осигуряването на подкрепата на компании като Samsung и Amazon ще е изключително важна в този процес. Очаквам, поне през следващите 3 години, iOS и Android да останат водещите мобилни платформи.

Rankur
Медиаклипингът е услуга, чрез която много фирми следят за настроенията на потребителите, отношението на конкуренцията и медиите към техните продукти, обществената реакция на рекламните им кампании. Може ли процесът да бъде автоматизиран успешно?

Борис Крайчев (основател на компанията)

Rankur
Процесът може да се раздели на 2 части. Първата е събиране на информацията, филтриране на "spam" източници, оценка на популярност на всеки автор, оценка на емоциите в текста, демографски анализ на аудиторията, както и предупреждения в реално време за събития свързани с онлайн репутацията на компании, продукти и известни личности. Всичко това не може да бъде изпълнено коректно без помощта на автоматизиран инструмент и Ранкър е именно инструмент за полеви анализ в реално време. Клиенти ни са политици и маркетинг агенции.

Втората част е управлението на самата медийна кампания. Основно правило в управлението на онлайн репутация е да има възможно най-бърз и коректен отговор на всички негативни мнения за марката в социални медии, блогове и всички цифрови медии. Нужна е креативност, която да направи кампанията интересна и да увлече възможно повече потребители, които да са от желаната аудитория. За щастие оригиналното мислене все още е запазена територия на човешките същества и не подлежи на автоматизация, но Ранкър е инструмент, който повишава тяхната ефективност.

StorPool
Посочете някои от главните проблеми, свързани със съхранението на големи обеми данни. Как вашият продукт ги решава?

Боян Иванов (съосновател)
StorPool е софтуерно решение за съхранение на данни, насочено към бизнес клиенти. Особено подходящо е за фирми, които работят с големи обеми данни. Със StorPool клиента може да използва стандартни компоненти (сървъри, дискове, мрежови интерфейси), вместо скъп специализиран хардуер и да разширява системата си за съхранение на данни в съответствие с нуждите си. По същество StorPool изгражда масив за съхранение на данни, като обединява капацитета и производителността на дискове / флаш карти, поставени в стандартни сървъри.

При съхраняване на големи обеми данни компаниите обичайно използват специализирани масиви. Те използват архитектура, разработена преди повече от 30 години, която не адекватна на сегашните нужди на бизнеса и имат редица проблеми:

•Трудни са за поддръжка и управление - изискват високо платени и профилирани специалисти.
•Трудни са за разширяване / надграждане - при добавяне на допълнителни масиви могат да се образуват отделни сегменти (т.н. storage silos) - не един общ пул, с капацитет равен на сумата на масивите, а отделни пулове.
•Често има ограничения до размера, до който може да се разширява системата
•При разширяване на системата за съхранение на данните общата производителност не винаги нараства, нараства само капацитетът.
•Висока цена на специализираните дискови масиви и на мрежата необходима за тяхното свързване.
•Разширяване на системата за съхранение на данни обикновенно става със закупуване на нови масиви, които обичайно са със значителен капацитет и цена. Не може да се добавя по малко капацитет, тогава, когато е нужно.
•Начина, по който се осигурява надеждност на стандарните решения е също архаичен и с редица проблеми от техническа гледна точка.
•Всички гореизброени водят до намалена гъвкавост на систтемата за съхранение на данни. Особено в бизнесите, в които работата с данни е основна, това води до намалена ефективност и конкурентоспособност на бизнеса.

StorPool решава всички тези проблеми (и други далеч по-технически), чрез уникалната си дистрибутирана архитектура. StorPool оптимизира разходите, повишава надеждността и производителността и позволява лесно надграждане. По този начин StorPool подобрява конкурентоспособността на бизнеса. В момента продуктът се тества от първи клиенти в страната и чужбина.


 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии