Разкрит: Тайният бункер на Владимир Путин край Черно море
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Ключови неща за социалната мрежа споделя Калоян Кирилов
Едно от първите неща, което питам моите студенти, е дали имат профил в LinkedIn. Учудват ме отговорите на по-голяма част от тях, които казват, че не ползват социалната мрежа.
Може би нямаше да бъда толкова изненадан, ако тези хора не учеха бизнес, а някои дори работят активно в сферите. Да не забравяме, че LinkedIn поддържа ниво на бизнес медия, въпреки че мрежата започва в някои отношения да наподобява Facebook, но ще засегнем и този аспект в текста.
Наскоро обаче станах представител на една чужда компания за България и те имат стратегия за използването на LinkedIn като канал за продажби. Оказва се, че голяма част от българските фирми не се позиционират в мрежата.
Имах предположения въз основа на работата ми с предприемачи и основната ми дейност – сливания и придобивания на компании, но се убедих, че липсата на профили в LinkedIn е факт. Дори голяма част от тези, които имат, са неактивни.
В интернет има не малко практически съвети, посветени на ефективните начини, по които да се развиваме в бизнес мрежата. Първата стъпка, естествено, е създаването на фирмен профил, но всяка компания трябва има стратегия за изграждането и поддържането на имиджа си.
Наемането на специалист по социални мрежи е част от добрия бизнес план, тъй като LinkedIn има добавена стойност, макар и да не се използва натрапчиво.
И така, ако трябва да дам приложим съвет, един от тях ще бъде да не създавате твърде много контакти в мрежата. Безсмислено е в профила си да имате 3000 абоната, с които не може и няма как да поддържате бизнес отношения. Не вярвам в тезата “It is number games”. По-важна е стойността, която придавате на профила си. Важно е поведението и информацията, които биха привлекли вниманието на хората към вас. Тогава те ще търсят сами контакт с вас. Или, ключът е да не сте консуматори на съдържание, а създатели.
А че LinkedIn е полезен за компаниите – в това се убедих за пореден път, покрай работата ми с български стартъп и бизнес развитието му. Страницата им в LinkedIn не беше никак лоша, защото съдържаше стойностни и най-вече полезни публикации за сферата, в която е представен продуктът им.
Съществуват опасения, разбира се, че LinkedIn може да се комерсиализира, но засега функционира спрямо целите, за които е създадена мрежата. Което значи, че е подходящото време, в което да се появите с профил там. Ползите не идват веднага, но са там.
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Най-ниската инфлация от юли миналата година страната отчете през септември тази година
Докато конфликтът в Близкия изток продължава да се засилва, полетите в региона продължават да са нередовни