Топ 5 защитени професии от държавата за 2024/2025
В кои професии има най-малко кадри?
Пилотът прекарва около 90% от времето си в наблюдение на системите на автопилот и се уверява, че всичко работи по предназначение
Представете си как стоите удобно сгушени на седалката си и пътувате към желаната дестинация, когато гласът на стюардеса пробива тишината:
„Дами и господа, и двамата пилоти са недееспособни. Има ли пътници, които биха могли да приземят този самолет с помощта на контрола на въздушното движение?"
Ако смятате, че можете да се справите, не сте сами. Резултатите от проучването, публикувани през януари, показват, че около една трета от възрастните американци смятат, че биха могли безопасно да приземят пътнически самолет с напътствия от контрола на въздушното движение. Сред респондентите, ако взмемем само мъжете желанието се повишава до близо 50%, казва CNN.
Може ли човек без предварителна подготовка просто да се приземи самолет?
Всички сме чували истории за пътници, които са спасили положението, когато пилотът не реагира. Например, миналата година Дарън Харисън успя да приземи двумоторен самолет във Флорида - след като пилотът припадна - с ръководството на ръководител на въздушното движение, който се оказа и летателен инструктор.
Подобни инциденти обаче обикновено се случват в малки, прости самолети. Да летиш с много по-голям и по-тежък пътнически самолет е напълно.
Пилотът прекарва около 90% от времето си в наблюдение на системите на автопилот и се уверява, че всичко работи по предназначение. Останалите 10% се изразходват за справяне с проблеми, рулиране, излитане и кацане.
Излитането и кацането са може би най-трудните задачи, които пилотите изпълняват и винаги се изпълняват ръчно. Само в много малко случаи и в шепа модели самолети пилотът може да използва автопилот, за да приземи самолета вместо тях. Това е изключение, а не правило.
За излитане самолетът трябва да набере скорост, докато крилата могат да генерират достатъчно повдигане, за да го издърпат във въздуха. Пилотът трябва да обръща голямо внимание на множество инструменти и външни знаци, като същевременно държи самолета центриран върху пистата, докато достигне скорост на излитане.
Веднъж излетял във въздуха, те трябва да се координират с контрола на въздушното движение, да следват определен път, да приберат колесника и да поддържат точна скорост и посока, докато се опитват да се издигнат.
Кацането е още по-сложно и изисква прецизен контрол върху посоката и скоростта на снижаване на самолета.
В кои професии има най-малко кадри?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии