Великобритания забрани реклами на големи авиокомпании заради подвеждащи екопослания

Свят

Британският регулатор посочва, че самолетните полети генерират високи нива на вредни емисии

Британските власти забраниха във Великобритания да бъдат представяни реклами на три авиокомпании - Lufthansa, Air France и Etihad. Според британска регулаторна агенция тези реклами "създават у клиентите подвеждащо впечатление", че авиопревозвачите опазват околната среда. 

Реклами, публикувани през юли в онлайн търсачката Google, представят Air France като "ангажирана с опазването на околната среда" и призовават клиентите да "пътуват по-добре и по-устойчиво (екоориентирано - бел. ред.)", пише БТА.

От рекламите на Lufthansa може да бъде направен извод, че клиентите й ще допринесат за опазване на околната среда, когато летят със самлотетите на авиокомпанията.

В реклама на Etihad се твърди, че услугата на авиокомпанията включва "защита на околната среда".

Британската Служба за рекламните стандарти (ASA) е провела разследване относно тези реклами заради опасения, че те "създават подвеждащо впечатление" относно влиянието върху околната среда, което оказват авиокомпаниите.

Регулаторът посочва, че самолетните полети генерират високи нива на вредни емисии от въглероден диоксид и на други газове, които имат "съществен принос" за промените на климата.

Вече повече от десетилетие екологични организации обвиняват авиокомпаниите в практики на "грийнуошинг". Това е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за "щадящи околната среда", когато на практика те не са такива.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст