От Ню Йорк до Лондон за 90 минути? НАСА прави крачка към свръхзвуковите пътнически самолети

Технологията е четири пъти по-бърза от скоростта на звука

НАСА провежда изследвания на свръхзвуков самолет, който ще може да пътува от Ню Йорк до Лондон за удивително кратко време - само 90 минути, пише USA Today. 

Работи се по самолет, подобен на "Конкорд", който може да се движи със скорост над 3000 мили в час, което позволява 90-минутен полет от Ню Йорк до Лондон, както и по самолет, способен да достигне Мах 4, съобщава НАСА. Технологията е четири пъти по-бърза от скоростта на звука (761 мили в час на морското равнище).

Според Федералната космическа агенция типичният голям пътнически самолет се движи с около 80% от скоростта на звука, което е приблизително 600 мили в час, по-малко от половината от скоростта на "Конкорд". 

"Да летиш от Ню Йорк до Лондон до четири пъти по-бързо от това, което е възможно в момента, може да звучи като далечна мечта, но НАСА проучва дали търговският пазар би могъл да поддържа пътувания с такива скорости", пише НАСА.

Съобщението за самолет, който ще измине пътя от Ню Йорк до Лондон само за 90 минути, съвпада с мисия Quesst на НАСА, която използва самолета X-59.

"Преди повече от десетилетие проведохме подобни концептуални проучвания при Mach 1,6-1,8 и получените в резултат на това пътни карти помогнаха за насочване на изследователските усилия на НАСА оттогава насам, включително тези, довели до X-59", казва Лори Озороски, ръководител на проекта на НАСА за търговски свръхзвукови технологии. 

Две компании ще получат договори за 12 месеца

В рамките на договорите ще бъдат създадени иновативни концептуални проекти и технологични пътни карти за пътуване с Mach 2+. Тези договори ще се съсредоточат върху идентифицирането и намаляването на рисковете и предизвикателствата, както и върху определянето на необходимите технологии за постигане на успех.

Всеки екип трябва да изготви елементи от пътната карта за планера, мощността, задвижването, топлинното управление и композитните материали, способни да издържат на високи свръхзвукови скорости. Освен това от тях се изисква да създадат непатентовани проекти за концептуални превозни средства.

"Конструктивните концепции и технологичните пътни карти са наистина важни, за да ги имаме в ръцете си, когато компаниите са готови", казва Мери Джо Лонг-Дейвис, ръководител на проекта на НАСА за хиперзвукови технологии.

"Ние също така колективно осъзнаваме необходимостта от отчитане на безопасността, ефективността, икономическите и обществените съображения. Важно е да правим иновациите отговорно, така че да върнем ползите на пътниците и да не нанасяме вреда на околната среда."

Тихият свръхзвуков самолет X-59 на НАСА продължава да напредва, като наскоро бе преместен за боядисване в завода на Lockheed Martin Skunk Works в Палмдейл, Калифорния.

Схемата за боядисване на X-59 ще включва бяло тяло, синьо, както и червени акценти по крилата. Боята не е само козметична. Тя изпълнява и определена цел - боята помага за защитата на самолета от влага и корозия и включва ключови маркировки за безопасност, които подпомагат наземните и летателните операции. 

След като бъде боядисан, екипът ще направи окончателни измервания на теглото и точната му форма, за да подобри компютърното моделиране.

"Предстоящата година ще бъде голяма за X-59 и ще бъде вълнуващо външният вид на самолета най-накрая да съответства на предстоящата грандиозна мисия",  казва Кати Бахм, ръководител на проекта за демонстрационен полет

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст