
Цветята на сватбата на Джеф Безос струват 45 години труд на служител в Amazon
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Технологията е четири пъти по-бърза от скоростта на звука
НАСА провежда изследвания на свръхзвуков самолет, който ще може да пътува от Ню Йорк до Лондон за удивително кратко време - само 90 минути, пише USA Today.
Работи се по самолет, подобен на "Конкорд", който може да се движи със скорост над 3000 мили в час, което позволява 90-минутен полет от Ню Йорк до Лондон, както и по самолет, способен да достигне Мах 4, съобщава НАСА. Технологията е четири пъти по-бърза от скоростта на звука (761 мили в час на морското равнище).
Според Федералната космическа агенция типичният голям пътнически самолет се движи с около 80% от скоростта на звука, което е приблизително 600 мили в час, по-малко от половината от скоростта на "Конкорд".
"Да летиш от Ню Йорк до Лондон до четири пъти по-бързо от това, което е възможно в момента, може да звучи като далечна мечта, но НАСА проучва дали търговският пазар би могъл да поддържа пътувания с такива скорости", пише НАСА.
Съобщението за самолет, който ще измине пътя от Ню Йорк до Лондон само за 90 минути, съвпада с мисия Quesst на НАСА, която използва самолета X-59.
"Преди повече от десетилетие проведохме подобни концептуални проучвания при Mach 1,6-1,8 и получените в резултат на това пътни карти помогнаха за насочване на изследователските усилия на НАСА оттогава насам, включително тези, довели до X-59", казва Лори Озороски, ръководител на проекта на НАСА за търговски свръхзвукови технологии.
Две компании ще получат договори за 12 месеца
В рамките на договорите ще бъдат създадени иновативни концептуални проекти и технологични пътни карти за пътуване с Mach 2+. Тези договори ще се съсредоточат върху идентифицирането и намаляването на рисковете и предизвикателствата, както и върху определянето на необходимите технологии за постигане на успех.
Всеки екип трябва да изготви елементи от пътната карта за планера, мощността, задвижването, топлинното управление и композитните материали, способни да издържат на високи свръхзвукови скорости. Освен това от тях се изисква да създадат непатентовани проекти за концептуални превозни средства.
"Конструктивните концепции и технологичните пътни карти са наистина важни, за да ги имаме в ръцете си, когато компаниите са готови", казва Мери Джо Лонг-Дейвис, ръководител на проекта на НАСА за хиперзвукови технологии.
"Ние също така колективно осъзнаваме необходимостта от отчитане на безопасността, ефективността, икономическите и обществените съображения. Важно е да правим иновациите отговорно, така че да върнем ползите на пътниците и да не нанасяме вреда на околната среда."
Тихият свръхзвуков самолет X-59 на НАСА продължава да напредва, като наскоро бе преместен за боядисване в завода на Lockheed Martin Skunk Works в Палмдейл, Калифорния.
Схемата за боядисване на X-59 ще включва бяло тяло, синьо, както и червени акценти по крилата. Боята не е само козметична. Тя изпълнява и определена цел - боята помага за защитата на самолета от влага и корозия и включва ключови маркировки за безопасност, които подпомагат наземните и летателните операции.
След като бъде боядисан, екипът ще направи окончателни измервания на теглото и точната му форма, за да подобри компютърното моделиране.
"Предстоящата година ще бъде голяма за X-59 и ще бъде вълнуващо външният вид на самолета най-накрая да съответства на предстоящата грандиозна мисия", казва Кати Бахм, ръководител на проекта за демонстрационен полет
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Компаниите са топ 100 в Централна и Източна Европа
Над 108 000 домакинства в Румъния са сменили доставчиците си на електроенергия през юни