САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Вижте интересните факти за изобретението на Карл Бенц
В средата на 80-те години на миналия век Карл Бенц промени света завинаги, като създаде първия си прототип на триколесна бензинова кола. Това бил Патентованият автомобил на Бенц, първата произведена кола в света.
На 29 януари 1886 г. Карл Бенц получава патент за триколесно превозно средство с бензинов двигател на Имперското патентно ведомство в Берлин. Това е истинска сензация, невиждана досега. Спецификацията на патента за този автомобил – Benz Patent Motorwagen – се счита за свидетелство за раждане на автомобилната революция.
Историята на първия автомобил започва с човека зад него, Карл Фридрих Бенц. Той е роден е на 25 ноември 1844 г. в Мюлбург и първоначално се интересува от ключарство. В крайна сметка, обаче, Бенц тръгва по стъпките на баща си и се насочва към изучаване на локомотивното инженерство, пише iskamdaznam. Бенц завършва Университета в Карлсруе през 1864 г. и скоро след това започва инженерната си кариера в Манхайм, проектирайки везни за Карл Шенк.
Работата в Шенк не била особено вдъхновяваща за яркия и изобретателен Бенц и той решил да се премести в Пфорцхайм, за да строи мостове за фирмата на Братя Бенкисер. По време на периода си в Бенкисер, Бенц се запознава с бъдещата си съпруга Сесили Берта Рингер. По това време, както Бенц, така и Берта не подозирали, че тя ще играе важна роля в бъдещите му изобретения и бъдещето на автомобилната индустрия
След годежа им Бенц заедно с Август Ритър отворили машинен магазин в Манхайм. За съжаление първата година от бизнеса протекла много зле за Бенц. Ритър се оказал ненадежден и инструментите им били конфискувани. Това кара Берта да вземе заем срещу зестрата си, за да може Бенц да изкупи дела на Ритър в бизнеса. След това магазинът се превърнал в Леярна и механична работилница за желязо. Проблемите продължават през 1870-те години, но проект, който Бенц стартира през втората част на десетилетието, ще промени живота им завинаги.
Този проект, разбира се, бил първият двутактов двигател на Бенц. След много разочарования и неуспехи, двигателят е окончателно завършен през декември 1879 г. и на 28 юни 1880 г. той получава патент за него. Бенц заявява: „Колкото повече си тананика, толкова повече отдалечава притесненията от сърцето ми“. Двутактовият дизайн е бил единственият му избор, тъй като четиритактов двигател вече имал патент, издаден на Николаус Август Ото през 1877 г. Около 1881 г. Бенц взима нови партньори, за да финансира на компанията си, Емил Бюлер, успешен местен фотограф и брат му.
Бенц бил отговорен за производството на стационарните си двигатели, докато Емил се грижел за продажбите и маркетинга на бизнеса. За съжаление Емил наел продавач на име Ото Шмук, който накрая похарчил повече пари, отколкото събрал. След това малката компания трябвало набързо да кандидатства за заем от банки в Манхайм. Първото изискване за заема било Бенц да сформира корпорация.
Така през октомври 1882 г. е създаден Gasmotoren Fabrik Mannheim с деветчленен съвет на директорите. Въпреки че нещата се подобрили за компанията, Бенц бил нещастен. Той влязъл в конфликт с всички инвеститори за редица дизайни, като най-забележителните са плановете му за малък двигател, задвижващ купе. Когато разкрил плановете си за купето с мотор, някои от инвеститорите дори се усъмнили в здравия му разум!
През 1883 г. Бенц решава да подаде оставка от компанията. Той пише: „През онези дни, когато бедствието се случи в морето на живота, само един човек чакаше до мен. Това беше жена ми. Безстрашна и смела, тя издигна нови платна от надежда.“ Състоянието на Бенц се променя, когато хобито му за цял живот да кара велосипед го отвежда в сервиз за велосипеди в Манхайм, където се запознава с Макс Каспар Роуз и Фридрих Вилхелм Еслингер.
Тримата решават да работят заедно и създават нова компания, известна като Benz & Companie Rheinische Gasmotoren-Fabrik, традиционно наричана Benz & Cie. Новата компания бързо се разраснала, като основната й търговия била производството и продажбата на стационарния двигател на Бенц. Със стабилни доходи Бенц можел да работи по някои от старите си страсти и проекти, като основният бил дизайнът на карета с двигател. Той обаче имал един малък проблем. Сегашната му гама двигатели били твърде големи и тежки за конструкцията на самоходните карети. Решение на този проблем било осигурено от местен пожар в Манхайм.
Пожарът започнал, когато купа с бензен, която се използва за почистване на работни ръкавици, се запалила от искра. Бенц бил убеден, че силно летливата течност може да се използва за задвижване на двигател, стига да може да се контролира експлозията му. Той решил да си помисли по проблема и скоро направил система от бобини. Тази нова усъвършенствана система от бобини използвала свещ, която той сам проектирал. Без да знаят за Бенц, и други работели по подобен проект.
Даймлер и Майбах били стигнали до същите заключения като изобретателя и също работили по изграждането на моторизирани карети. Интересното е, че нито един от тях не бил непознат за другите. Единственото намерение на Бенц тогава бил интегрирания подход при разработването на патентната моторна кола, т.е. двигателите, шасито и задвижващите компоненти, обединени в едно цяло – моторизираната карета.
Ето няколко интересни факта за първия автомобил в света, Benz Patent Motorwagen.
1. Това е първият в света „сериен“ автомобил и 25 серийни версии на автомобила са продадени между 1886 и 1893 г.
2. Първият автомобил в света имал само три колела, тъй като Бенц не бил доволен от системите за управление, предлагани за четириколесни автомобили през 1886 година.
3. Първият автомобил в света имал само 10 км. пробег. С тегло около 100 килограма, той бил много лек съобразно стандартите, като всички важни подробности все още се намират днес в повечето двигатели с вътрешно горене.
4. Двигателят бил запалван чрез ръчно завъртане на големия маховик.
5. Основни характеристики били тръбната стоманена рамка, наподобяваща подкова, диференциалът и високите един метър три колела със спици, наподобяващи тези на велосипед.
6. Първоначалната цена на превозното средство през 1885 г. е 1000 долара.
7. Ръчно зашита кожена седалка и полиран дървен под представлявали единствения лукс.
8. Съпругата на Бенц, Берта, финансира процеса на развитие от парите си за зестра. Според съвременното право тя би получила патентните права, но омъжените жени по това време нямали право да кандидатстват за патенти.
9. Уникалният начин на Берта да рекламира Patent-Motorwagen бил, като шофира в първото автомобилно пътуване на дълги разстояния без знанието на съпруга си, за да демонстрира надеждността на автомобила като средство за пътуване на дълги разстояния. Тя става първият шофьор на дълги разстояния в автомобилната история.
10. Берта се проявява като механик, почиствайки карбуратора с щипката за шапката си и използвайки жартиера, за да изолира жица. Тя също така моли местен обущар да закове кожа върху спирачните блокове, когато те се износили, като по този начин изобретила спирачната накладка.
Легендарна машина с умерени данни за консумация, Motorwagen за съжаление не е идвал с ръководство за водача. Ако имало такова, вероятно щяло да пише нещо подобно: „За да стартирате двигателя, енергично завъртете маховика отзад, след като вече сте активирали запалването с помощта на ключа под седалката и регулирайте подаването на въздух за двигателя с помощта на ръчното колело. Задействането на скоростния лост премества ремъка от ролката на празен ход към задвижващата ролка за стартиране. Този лост можел да се използва за управление на потеглянето, скорост на автомобила (лост напред) и спирачка (лост назад). И накрая, кормилното управление на зъбчатата рейка за единичното предно колело се задействало от необичайно високо положение, като се използвала централно разположена вертикална манивела пред седалката ”. От това описание до днешните електронни книги и кола в космоса, автомобилите със сигурност са изминали дълъг път.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците