Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Вероятно Apple е сред получилите най-много средства
Google е платила 26,3 млрд. долара, за да бъде търсачката по подразбиране на мобилни телефони и уеб браузъри през 2021 г., пише CNBC. Числото е по-подробен поглед върху това колко Google плаща на партньори, включително Apple, за да бъде търсачката по подразбиране за техните продукти.
Министерството на правосъдието на САЩ и прокурори твърдят, че Google незаконно е запазил монополната си власт в общото търсене, като е използвал господството си, за да блокира конкурентите от ключови канали за разпространение, като например уеб браузъра Safari на Apple.
Сумата от 26,3 млрд. долара не представлява плащанията към нито една компания, но Apple вероятно представлява най-големият получател. Бърнщайн по-рано изчисли, че Google може да плати на Apple до 19 млрд. долара тази година за стандартното разположение на устройствата на Apple.
„Google плаща милиарди долари всяка година на дистрибутори – включително производители на популярни устройства като Apple, LG, Motorola и Samsung; основни безжични оператори в САЩ като AT&T, T-Mobile и Verizon; и разработчици на браузъри като Mozilla, Opera и UCWeb – за да осигурят статус по подразбиране за своята обща търсачка и в много случаи специално да забранят на контрагентите на Google да работят с конкурентите на Google“, се казва в жалбата на DOJ.
Google твърди, че потребителите все още могат да изберат да променят търсачката си по подразбиране с няколко кликвания.
Според доклада „Google Search+ Margins“, който се отнася предимно за бизнеса с търсачки на Google – приходите на това подразделение за 2021 г. са били повече от 146 млрд. долара, докато частта от разходите за придобиване на трафик е била над 26 млрд. долара.
През 2014 г. Google регистрира приходи от приблизително 47 млрд. долара и плати около 7,1 млрд. долара за статуса по подразбиране. Това означава, че приходите за Search+ са се утроили между 2014 г. и 2021 г., докато тази част от разходите се е увеличила почти четири пъти.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови